Dag 9, 10, 11, 12 & 13 - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Daniel Prior - WaarBenJij.nu Dag 9, 10, 11, 12 & 13 - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Daniel Prior - WaarBenJij.nu

Dag 9, 10, 11, 12 & 13

Door: Daniel

Blijf op de hoogte en volg Daniel

15 September 2009 | Zuid-Afrika, Pretoria

Het is weer zo ver! Een nieuw verslag vanuit Pretoria, Zuid Afrika!
Ik weet niet hoe ik het doe, maar hij is alweer vrij lang :O Mijn excusses!

Enjoy!

Dag 9: (vrijdag 11-09-09)

Vergadering (zie verslag)
Gewerkt op het kantoor + tosti en patat gegeten,
Half 4 terug, en naar het centrum gegaan, handdoeken + een verloopstekker gekocht.
Vlees gekocht voor de braai.

Om 19 uur een surprise party voor Tertius (mijn huisbaas), hier hebben we gebraaid, gezellig gekletst, gitaar gespeeld en gezongen :)


Dag 10: (zaterdag 12-09-09)

Ik heb uitgeslapen tot een uur of 11, dit voelde gewoon weer even goed, jezelf even een beetje opladen.
Toen ik wou ontbijten kwam ik er achter dat er geen melk meer was, dus ik heb niet ontbeten.
Ik ben maar buiten op ons terras gaan zitten en een beetje achter de pc wezen kijken.
Om 2 uur hadden we een braai bij huis 108. Worst en broodjes. Dit ter voorbereiding op de rugbywedstrijd van 17 uur. We kwamen helaas te laat omdat 1 bepaald persoon weer sloom was en we op hem moesten wachten. (ik noem geen namen, Nick) Maar desondanks was het toch een mooie en spannende wedstrijd tussen The Blue Bulls (Pretoria) en The sharks (Durbin)
Binnen 10 minuten stonden de BB voor met 6-0 na een tijdje was het alweer 6-6. Ze gingen de rust in met 12-6 voorsprong! Maar omdat de BB niet echt goed in defensie is, hadden The Sharks 2 try’s dus stonden ze weer dik voor. En zij waren beter in aanvallen! De eindstand was 23-29. Ze hadden nog 3 minuten om een try te maken maar dit mislukte helaas.
Dus the home town lost

We zijn na de wedstrijd nog even naar de kroeg gegaan naast het stadion! Dit was erg gezellig! Hier hebben we even een uurtje gezeten. Hierna zijn Nick, Mzi, Chatta en ik weer naar ons huisje gegaan. Hier hebben we een paar series gekeken en toen ging de rest slapen en heb ik nog 1 filmpje gekeken!


Dag 11: (zondag 13-09-09)

Vandaag heb ik heerlijk uitgeslapen! Ik was om 11 uur pas wakker! Tja soms moet je gewoon een beetje bijslapen he. Overdag heb ik niet zo heel veel gedaan, een paar dingen voor ons project gelezen maar vooral relax een beetje films kijken en chillen!
Dus over vandaag valt weinig te typen. ’s Avonds hebben we maar een pizza besteld bij Mr. Delivery. Ik heb een sweat chilli chicken pizza gehad. Deze zijn echt goed te eten. Ik ben niet te laat naar bed gegaan!

Dag 12: (maandag 14-09-09)

Vandaag heb ik de wekker om 8 uur gezet zodat ik rond 9 uur weer verder kon gaan met mijn plan van aanpak. Ik ben er nu al druk mee bezig maar het gaat toch moeizamer dan ik dacht. Ik kreeg vandaag wel één leuk mailtje van professor Xiaohua, dit is een professor aan de universiteit van Pretoria. Voor deze beste meneer ga ik een aantal onderzoeken doen ten behoeve van Nova. Ik ga een onderzoek doen aan verschillende typen geisers, die nodig zijn voor de solar water heaters. Uit dit onderzoek moet een advies komen welke geisers het beste uit de test komen. En deze komt dan in aanmerking voor de testopstelling van de solar water heater. Waarschijnlijk krijg ik ook nog een opdracht om software te schrijven voor het uitlezen van meetapparatuur. Deze software kan wordt geïnstalleerd in huizen om te kijken wat het energieverbruik is per huishouden en wat in een huis de meeste energie verbruikt. Dit moet worden uitgelezen en worden verstuurd naar een server/database. Hiervoor moet ik dan waarschijnlijk software + hardware ontwerpen. De software wordt ook bij het Imtech project gebruikt die in oktober gaat beginnen.

Maar om terug te komen op het mailtje, ik heb een kantoor gekregen in het Engineering gebouw op de universiteit van Pretoria. Dit beste gebouw is 25 verdiepingen hoog. En mijn kantoor zal zitten op de 13de verdieping. Het is nu dus hopen dat morgen de lift weer goed werkt, anders moet ik dus best een stukkie lopen….
Morgen moet ik ook een klein onderzoek doen op het Nova kantoor, ik moet een testopstelling maken voor de meetapparatuur. Hierover vertel ik de volgende keer meer!

Rond half 4 kwamen Mona en Laura terug met hun “nieuwe” auto. (dit zijn twee Duitse meiden, die in Enschedeeeeeeeee studeren. Ze kunnen ook Nederlands) Dus het roddelen moet ik nu doen in een taal die ze niet kunnen. En aangezien ik alleen maar Nederlands en Engels kan praten wordt dit nogal moeilijk. Maar by the way, we gingen dus met hun auto naar het centrum. De heen weg verliep soepel en we reden geen eens verkeerd! Het was Mona haar eerste keer om aan de linkerkant te rijden. Nadat we alle boodschappen hadden gedaan moesten we weer terug, Uit de parkeer garage en bij de verkeerslichten links. Ja ik bedoel echt LINKS, dus niet links en dan op de rechterweghelft.
Tja wat moet ik hier nou van zeggen, sommige toeristen hier letten niet altijd op ;) Maar we hebben het overleefd, we hebben een “U-turn” gemaakt en toen een rondje gereden.
Dus mijn saaie dag was gelijk wat heftiger! Vanaf vrijdag of maandag krijgen wij ons “bakkie” typ maar in google en je weet welke auto ik bedoel. Het is een soort van pickup-je. Dus het is nog afwachten in wat voor staat deze auto is.
Nadat ik vanavond na een uur eindelijk kon skypen met mijn ouders ben ik toch maar gaan slapen. Achja skypen is best moeilijk als de microfoon van je ouders niet werk. Gelukkig heb ik een goede vriend genaamd Joost die mijn ouders te hulp kon schieten. Dus ik toch nog even met beide ouders en Joost kon bijkletsen!

Morgen heb ik een testje met nieuw apparatuur!


Dag 13: (dinsdag 15-09-09)

Vandaag had ik om 11 uur een vergadering op de universiteit, hier was ook ons contactpersoon van UNSA aanwezig. Hier werd overlegd welke opdracht we nou precies zouden willen. Eigenlijk is er meer op mij gericht omdat ik ga afstuderen! Maar we hebben vandaag besloten dat ik me bezig ga houden met het onderzoek naar verschillende geisers, het programmeren van meetapparatuur, adviezen geven over het verminderen van energiekosten en een testopstelling maken voor de “solar water heater”

Nadat we de vergadering hadden beëindigd, zijn Wester, Henry Murray (project manager) en ik naar ons huis gegaan om testen uit te voeren met ons nieuwe apparatuur. We hebben een modem en een meet installatie geïnstalleerd naast de meterkast. En om nou te praten over een meterkast, hier hebben ze geen meterkast maar een gat in de muur met een paar automaten (zekeringen). Dus heel erg professioneel (NOT) maarja je moet roeien met de riemen die hebt zeggen ze altijd. Dat komt voor mijn compagnon wel goed, want roeien is zijn sport!

Vandaag zijn we nog een keer naar de universiteit geweest om even onze sleutel op te halen voor ons eigen kantoor! En ja hoor dit is een groot kantoor, 2 bureaus een grote kast, een white board en er komt natuurlijk nog een mooi naambordje!
Drs. Prior & W Devilee! Dit gaat helemaal goed komen. Morgen moeten we even ons soort van inschrijven, anders krijgen we onze pasjes niet om door de poort te gaan en kunnen we niet in de verschillende laboratoriums. Het is nog even afwachten hoe dit allemaal in zijn geheel gaat, want uit ervaring weet ik dat je vaak van het ene kantoor naar het andere wordt gestuurd als je zoiets wilt regelen. So I’ll cross my fingers!

Maar ik ga nu slapen!
Oja voor de mensen die mijn hyves niet of niet vaak bekijken, hier heb ik mijn foto’s van een aantal van mij avonturen staan!

De link naar mijn foto’s is:
http://daniel86.hyves.nl/fotos/

En direct naar mijn Afrika map is:
http://daniel86.hyves.nl/album/44132179/Zuid_afrika_uit_eten_safari/wO2eIZLp/

Ik zal zo snel mogelijk de foto’s van de rugbywedstrijd, ons kantoor, de meetsystemen en een paar van de universiteit online zetten! Aangezien ik hier een datalimiet heb waar we al 2 keer overheen zijn gegaan moet ik het ergens anders uploaden! (ik denk ook wel dat ik er een paar op mijn waarbenjij zal zetten!

Ik heb nu toch maar voor wat meer dagen getypt omdat het in het begin niet zo heel boeiend was!
Ik hoop dat jullie het toch nog een beetje leuk vinden om mijn verhalen te lezen. Moet ik over andere dingen gaan schrijven of een aantal dingen uitlichten, mail me gerust!

Groetendoei en een kusje uit Pretoria!

To be continued!

  • 16 September 2009 - 06:36

    Harma :

    Leuke verhalen :D !

  • 16 September 2009 - 12:22

    Linda:

    Geweldig om je verhalen weer te lezen, is elke keer weer genieten!

    Groetendoei!

    lfs lin

  • 17 September 2009 - 13:30

    Jan R Unica:

    Zo te lezen vermaak je je goed .
    Heb je de sftware ook al gescreven voooor de energie meting. Je doet dit natuurlijk in PLUETH het sftware paket heb je natuurlijk bij je.verder de Hartelijke groeten van de mannen in Zwolle en geniet er van voor je het weet zit je weer in Hardenberg. Groeten Jan R U

  • 20 September 2009 - 20:46

    Jan En Henriette:

    Leuk om je verhalen te lezen,en de foto's super man.

    GROETENDOEI.....

    veel liefs Jan en Henriette.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Pretoria

Daniel

Leuk dat je op mijn profiel kijkt. In september 2009 ben ik voor mijn afstudeer project naar Pretoria, Zuid-Afrika afgereisd om daar tot en met januari 2010 een onderzoek te doen aan de energie consumptie in verschillende huishoudens. Hier heb ik de mensen geleerd hoe ze de energie consumptie kunnen verlagen en andere adviezen mbt het energieverbruik. Van dit project heb ik veel geleerd. mezelf ontwikkeld, maar ook een andere kijk op de wereld gekregen. Door dit avontuur is de liefde voor reizen is ontstaan. In januari 2012 ben ik mij gaan orienteren om een reis te plannen. 10 september 2012 begin ik mijn nieuwe avontuur. 3 maanden Zuid-Afrika staan op de planning, gevolgd door 9 maanden Australië. Hoe en wat kunnen jullie lezen op deze blog

Actief sinds 29 Juli 2009
Verslag gelezen: 159
Totaal aantal bezoekers 24892

Voorgaande reizen:

10 September 2012 - 11 September 2012

Rondreis Zuid Afrika & Australie

02 September 2009 - 16 Januari 2010

Afstuderen in Pretoria

Landen bezocht: