Happy New Year in Kaapstad!! - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Daniel Prior - WaarBenJij.nu Happy New Year in Kaapstad!! - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Daniel Prior - WaarBenJij.nu

Happy New Year in Kaapstad!!

Door: Daniel

Blijf op de hoogte en volg Daniel

04 Januari 2010 | Zuid-Afrika, Pretoria

Dag 117 t/m 127. (nog even en het is de 15de!)

Hallo lieve vriendjes en vriendinnetjes,

Gelukkig nieuw jaar! Hoe waren jullie feestdagen? En hoe was jullie oud en nieuw?
Mijn oud en nieuw was een keer wat anders. Nu ik dit schrijf is het 4 januari. En wat is er nou speciaal aan deze dag? Nou het is een MAANDAG. Nee even zonder gekheid. Vandaag heb ik precies 1 jaar een relatie met Suzanne :D (ook erg raar, dat je een jaar een relatie hebt, en je kunt niet bij elkaar zijn om dit te vieren. Maar dit maak ik in NL natuurlijk goed!)

Maar om even terug te komen op mijn verhalen ga ik even terug in de tijd!

Waar was ik de vorige keer gebleven? Oja, onze eerste kerstdag in de zon.
Ik had mijn verslag afgerond (dacht ik) maar dat krijg je hem terug met alle spelling suggesties. En dit is natuurlijk erg belangrijk!
Dus ik heb vanalles veranderd en opnieuw opgestuurd naar mijn baas voor mijn beoordeling.
De 2de kerstdag was mooi lekker relaxt. Wester, Marjolein en ik zijn naar de parlement gebouwen geweest om lekker in het park te chillen!

De volgende dag, zondag 27 december vertrok ik om half 7 richting Johannesburg, om vanaf vliegveld Lanseria naar Kaapstad te vliegen. Om 10 over 11 kwam ik die dag in kaapstad aan, hier stond een heus welkoms comité mij op te wachten, namelijk: Isabelle en Sjoerdje. Isabelle zit bij mij op school en kende ik al, en Sjoerdje is een huisgenote van haar. We hebben even wat gegeten en toen zijn we naar hun huis gegaan.

Hier heb ik even wat gedronken en de rest van de dag bij het zwembad gelegen. ’s Avonds wouden we het centrum in, naar een feest met 2 hele bekende Afrikaanse DJ’s. alleen het was veel te druk, en toen hebben we net zolang rondgereden om tot de conclusie te komen dat bijna niemand meer wou stappen. Alleen Bart (ook een afstudeerder van het Windesheim college) en ik wouden nog wel stappen. We zijn even naar een cocktail bar geweest vlak bij hun huis. Hier was het erg gezellig, en er kwamen nog 2 vriendinnen van Sjoerdje om ons te vergezellen.

De volgende dag (28 december) hebben we eerst even uitgeslapen en s’middags zijn we naar het strand gegaan om te gaan body boarden! (en wat heb ik de zee gemist, ik wou dat ik in kaapstad aan het afstuderen was! Heerlijk zie zee!)

Later op de avond werd ik afgezet bij mijn huis in Leeuwen straat (vlak bij de beruchte Long street) En het huis was een super mooi huis. Die avond kwamen Erik en Ide (ook 2 studenten aan het Windesheim college) bij ons logeren en zijn we met z’n allen uit eten geweest.

De volgende dag (29 december) hadden we besloten om de tafelberg te beklimmen, en natuurlijk doen we het de lange en toeristische weg. Ach we blijven studenten uit Nederland die ook eens iets van Kaapstad willen zien! Na 3 uur lopen waren Erik, Stefan en ik op het hoogste punt van de berg! Dit was erg gaaf, en een super mooi uitzicht! De terugweg zijn we toch maar met de kabelbaan gegaan (A)! En we zijn nog even naar de zee geweest!

Dag 4 (30 december) in Kaapstad, vandaag stond surfen op de planning. OM half 11 reden we weg, reden we verkeerd (tja ik reed niet, dus het lach niet aan mij) en kwamen we uiteindelijk om half 1 aan bij de plaats van bestemming, nog even een half uur in de file en dan eindelijk parkeren. De golven waren lekker hoog, dus we hadden er zin in!
Bord + wet suit gehuurd en klaar is kees. Maar probeer maar eens met een beginners bord uit de branding te komen :O dat is best moeilijk! Maar na een half uur had ik het onder de knie! En kon ik op de eerste beste goede golf gelijk staan, maarja dan moet je weer door die branding heen peddelen. Na 1.5 uur had ik het opgegeven met dit bord. Ik ging weer naar de winkel met de vraag of ik een kleiner bord mocht. En ja hoor ik kreeg een bord dat misschien net 50 cm kleiner was en nog net zo zwaar. Dus ik krapte aan mijn hoofd en dacht, nee doe mij DIE maar! Zegt die meneer van: Maar van een beginners bord naar zo’n kleine (7”6) is een hele grote stap, en ik dacht: Het zal allemaal wel, geef nou maar!
En de meneer had natuurlijk gelijk. Het duurde me 15 minuten om aan dat bord te wennen (dus relatief snel, aangezien het me een half uur duurde om aan dat grote bord te wennen!)
Maar goed, na een kwartier, had ik een super hoge golf, en peddelde ik als een malle, om deze golf daadwerkelijk te pakken! En dat lukte!
Na een uurtje surfen op een kleine plank was ik wel een beetje moe, en gingen we maar richting huis, en nu eindelijk de goede richting op :P (met een half uurtje thuis!)

S’avonds zouden we Lionshead mountain gaan beklimmen! Om de zonsondergang en de volle maan goed te zien! Men zei dat het 1.5 uur duurt om deze berg te beklimmen, Alleen dachten Erik, Ide en ik hier anders over. Met 30 minuten waren we boven! Best een mooi uitzicht (zie foto’s, upload ik morgen!) En natuurlijk moeten er ook een paar capriolen uitgehaald worden! Waaronder een handstand op een stukje steen :P (deze foto krijg ik nog van Ide!) Toen heb ik even een rustig stukje rots opgezocht om mijn vriendin op te bellen want ze was jarig! Even gezellig 10 minuutjes gebeld met een super mooi uitzicht! Dat had natuurlijk ook weer iets!
Na het bellen en alle leuke foto’s moet er natuurlijk weer naar beneden geklommen worden, en als het donker is, is het natuurlijk nog spannender! Dus dit was een leuke klus!

Oudejaarsdag hebben we lekker rustig aan gedaan, we zijn naar Waterfront geweest om even een marktje te bekijken en naar het aquarium geweest. ’s Avonds zijn we uit eten geweest in Waterfront (en om eerlijk te zijn, het voorafje en het toetje waren lekker, de 2 andere gangen niet helaas)
Hierna gingen we naar ons te gekken feest! Nou het feest viel een beetje tegen eigenlijk. De grootte was groot zat, 3 zalen, de Dj’s heb je in NL 10 keer beter, maar het bier en de drank :P waren goedkoop! 2 flesjes black label voor 20 rand (=1 euro 80) is niet duur:P
De mensen waren sowieso leuk! We waren met een groep van 20 Nederlanders ongeveer! Erg gezellig! Het aftellen was ook wel leuk! En toen iedereen smssen (en volgens mij heeft 1/3 het niet ontvangen :O)

De afterparty was voor mij in het park in hartje Kaapstad! Erg leuk! Erg veel drank!
De volgende dag was het vrij zwaar voor mij! Geen hoofdpijn, maar een erg raar gevoel! Dus ik had de hele dag nodig om te ontnuchteren :P smiddags even mijn vader opgebeld! (ja ja hij was jarig! Dus even een paar familie leden gesproken! Erg gezellig!)

De avond ging ik met de taxi naar het vliegveld en was ik om half 12 geland :). De dagen hierna was ik bezig mijn verslag af te ronden, kreeg mijn beoordeling van mijn begeleider! (dit was een zeer mooi cijfer! Laat ik wel weten als ik straks alles gehaald heb! Moet nog niet te vroeg juichen. Moet mijn verdediging nog voorbereiden. Er kan nog van alles mis gaan, maar ik ga natuurlijk voor een goed en hoog cijfer!)

Nu is het dus 4 januari, op dit moment 23:17 (Afrikaanse tijd) En ga ik er even een eind aan breien. Ja ik heb weer te veel geluld.

Maar even een weetje: Ik zit hier alweer 127 dagen :O En nog maar tot en met de 15de. De tijd gaat echt veel te snel! Dan kan ik me familie knuffelen, me vriendin zoenen en me kleine neefje eindelijk vasthouden! Wat wil je nog meer?
Om eerlijk te zijn, uhm… ik hou wel van het warme weer en een cocktailtje of een lekkere black label? Nee even zonder gekheid, ik heb ook wel zin om weer naar huis te gaan! (maar als ik thuis ben, mis ik gelijk de warmte haha)

Ik heb hier gelukkig ook nog 1 leuk ding om naar uit te kijken. Ik ga de 9de tot en met de 13de naar Port Elisabeth. Hier ga ik werelds hoogste bungy jump doen. Ik wil gaan surfen in Jeffreys Bay, en ik wil nog gaan skydiven (dit laatste moet ik maar zien of er plek is als ik er ben)

Maar het wordt nog een super gave tijd! Dus ik ga er nog even van genieten! Voor je het weet, sta ik bij jullie in de koude sneeuw.

Nog een weetje: ik heb straks gewoon een jetlag van ongeveer -40 graden :O (hier +30, daar -10) Brrrrrr…. Krijg het nu al koud!

Maar ik schrijf vast nog wel een blog na PE!

Werkse allemaal en veel plezier op school! Ik heb nog even 11 dagen vakantie (als je presentatie maken niet mee teld!)

Groetendoei, liefs en een kusje uit Pretoria!

Tot snel! Oja voor alle Juventa mensjes! Kom op en winnen die hap!

Foto’s komen zoals gewoonlijk op:
http://daniel86.hyves.nl/album/44132179/Zuid_afrika_uit_eten_safari/wO2eIZLp/?&pageid=7KID0QUI49CSOS044


  • 05 Januari 2010 - 18:08

    Sanne Rozema:

    Hee Daniel,

    Leuk verslag hoor! Je vermaakt je nog wel zo!! Geniet er nog super van die laatste dagen!!

    Liefs, Sanne

  • 12 Januari 2010 - 09:52

    Arina:

    Geniet van je laatste dagen..
    voor je het weet zit je hier weer!!

  • 12 Januari 2010 - 21:33

    Suus:

    hey schat,

    lees ik je blog weer zo laat ! ik zou zeggen..
    Tot zaterdag!!!

    Kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Pretoria

Daniel

Leuk dat je op mijn profiel kijkt. In september 2009 ben ik voor mijn afstudeer project naar Pretoria, Zuid-Afrika afgereisd om daar tot en met januari 2010 een onderzoek te doen aan de energie consumptie in verschillende huishoudens. Hier heb ik de mensen geleerd hoe ze de energie consumptie kunnen verlagen en andere adviezen mbt het energieverbruik. Van dit project heb ik veel geleerd. mezelf ontwikkeld, maar ook een andere kijk op de wereld gekregen. Door dit avontuur is de liefde voor reizen is ontstaan. In januari 2012 ben ik mij gaan orienteren om een reis te plannen. 10 september 2012 begin ik mijn nieuwe avontuur. 3 maanden Zuid-Afrika staan op de planning, gevolgd door 9 maanden Australië. Hoe en wat kunnen jullie lezen op deze blog

Actief sinds 29 Juli 2009
Verslag gelezen: 200
Totaal aantal bezoekers 24892

Voorgaande reizen:

10 September 2012 - 11 September 2012

Rondreis Zuid Afrika & Australie

02 September 2009 - 16 Januari 2010

Afstuderen in Pretoria

Landen bezocht: