Vrijdag 4 dec t/m vrijdag 25 dec - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Daniel Prior - WaarBenJij.nu Vrijdag 4 dec t/m vrijdag 25 dec - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Daniel Prior - WaarBenJij.nu

Vrijdag 4 dec t/m vrijdag 25 dec

Door: Daniel in zijn nieuwe CRIB

Blijf op de hoogte en volg Daniel

25 December 2009 | Zuid-Afrika, Pretoria

Vrijdag 4 december t/m vrijdag 25 december!

Hallo lieve vriendjes en vriendinnetjes,

Het is alweer een paar weken geleden dat ik mijn blog online gooide. Het is de afgelopen weken erg druk geweest voor mij, heb leuke dingen gedaan, heb leuke dingen meegemaakt maar ook slecht nieuws gehad.

Zoals de meesten wel weten ben ik hier aan het afstuderen. En bij het afstuderen hoort ook een afstudeerverslag. Dus daar ben ik druk mee geweest (zoals het hoort) en nu ik deze blog aan het schrijven ben (1ste kerstdag, Merry Christmas everyone!) heb ik het afgerond en opgestuurd naar de vader van Suzanne, om even alle foutjes er uit te halen of tips en/of aanmerkingen te geven.

Maar even terug in de tijd. 5 december, sinterklaas… Zou sinterklaas ook in Zuid-Afrika komen? Nou boven alle verwachtingen in, is hij er toch gekomen :) Maar hij was zo snel, en zo stil, dat ik gewoon niks gemerkt heb. Toen ik wakker werd, zat er wel een kleine verassing in mijn schoen !
http://daniel86.hyves.nl/album/44132179/Zuid_afrika_uit_eten_safari/wO2eIZLp/fotos/821276248/0/1o1h/

En ik had een pakketje van mijn ouders gekregen met een Nederlands voedsel! Of de zakjes om het mee te maken :D (bijvoorbeeld chili con carne !!!!
http://daniel86.hyves.nl/album/44132179/Zuid_afrika_uit_eten_safari/wO2eIZLp/fotos/821276610/0/0SEO/

Voor de rest ben ik dus erg druk bezig geweest met mijn verslag! Want ik wou het afronden voor de 24ste, omdat ik met kerst graag vrij wou zijn. De 27ste ga ik naar kaapstad! Ik ga daar lekker vakantie vieren tot en met de 1ste van januari!
Dus lekker oud en nieuw vieren in de mooiste stad van ZA! De tafelberg bezoeken, beetje op het strand chillen en misschien even surfen!

Vanaf 2 januari ben ik weer bezig met mijn verslag af te ronden, puntjes op de ï en dan mijn presentatie maken!

11 december was het dan zo ver, Wester en ik zouden verhuizen naar het huis van mijn baas in Susanstreet, die Wilgers in Pretoria! Maar wat een mooi groot huis! Een beetje oudbollig ingericht maar een groot huis, mooie grote tuin, een rock pool zwembad. Een groot zeil + zeep en een 2 persoons band van valley of the waves (tijdelijk geleend) en je hebt 1 groot feest :P

Zie mijn foto’s op hyves:

http://daniel86.hyves.nl/album/44132179/Zuid_afrika_uit_eten_safari/wO2eIZLp/

Donderdag 17 december kreeg ik te horen dat ik voor de 3de keer oom was geworden :O van een neefje, genaamd Kane! Maar ik moet zeggen, het is wel raar om oom te worden terwijl je niet in NL bent, je kunt hem niet even vasthouden. Ik heb natuurlijk al foto’s gezien en ben net zo trots als de vorige keren. Storm moet nu maar even goed op kleine Kane passen, ik help hem in januari mee met oppassen en lekker spelen! (waarschijnlijk klets Storm me de oren van mijn hoofd, maar daar wen ik wel aan !)
Ik moet nog 22 daagjes wachten en dan ben ik weer in Nederland. Kan ik me vriendin weer knuffelen! En ik zie dan het welkoms comité (familie en vrienden)
Ja stiekem zeg ik: gewoon dikke party zaterdag 16 januari :P (maar denk toch stiekem dat ik een beetje moe ben haha) Het is niet niks van + 30 a 36 graden naar 5 tot -10 graden te gaan :O

Brrrrr…. Ik krijg het nu al koud :O

Maar ik dwaal alweer af van mijn verhaal. Het is nu 1ste kerstdag. En ik heb mijn verslag afgerond! Opgestuurd en wel. Ik krijg denk ik morgen al een reactie terug. Maar ik ga me morgen vooral focussen op mijn tas inpakken voor Kaapstad!
Vandaag heb ik cadeautjes uitgepakt :) Marjolein (de vriendin van Wester) is voor 2 weekjes in Zuid-Afrika. En ze heeft cadeautjes voor me mee genomen (van me familie) En hier was ik natuurlijk heel erg blij mee!
Bedankt voor de chocola, en de 2 nieuwe tshirts! Ben er erg blij mee, maar toch raar dat je kerst viert in een ander land. Niks aan te doen!

Ik heb vanavond gekookt (althans ben vanmiddag al begonnen) een grote kalkoen (4.3 kilo, voor 3 personen haha :P) Roast potatoes, stuffing, groente en natuurlijk lekker caramel ijs als toetje (nee Suus, geen ben en jerries. Dat hebben ze hier niet. Maar dit ijs was ook erg lekker!)

Nu ben ik lekker aan het uitbuiken!

Maar de planning ziet er voor mij leuk en relax uit. Vakantie tot 2 januari, dan 4 daagjes stressen om alles af te krijgen + voorbereiden op mijn verdediging 22 januari. En dan lekker weer chillen en 9 januari tot en met de 13de naar Port Elisabeth. (jullie vragen je af wat ik hier ga doen?)

Nou, ik ga hier werelds hoogste BUNGYJUMP doen! 226 meter vrije val! En als alles meezit, ga ik ook nog parachute springen en natuurlijk surfen!

Dus nog genoeg om over te vertellen!

Ik ga er een eind aan maken! Oja jullie hebben een witte kerst (inmiddels natte kerst denk ik) en wij hebben 32 graden en zon :P Dus misschien verkleur ik vanaf nu een beetje, want in de zon zitten is er een beetje bij in geschoten. Ik was gewoon te druk met afstuderen (en je moet prioriteiten stellen he!)

Tot de volgende keer allemaal!

To be continued en groetendoei!

Oja: Iedereen nog fijne feestdagen en een gelukkig en vooral SPORTIEF nieuwjaar!
Dat iedereen met een flinke kater het nieuwe jaar in gaat. Want dat is tegenwoordig gewoon een traditie! En ik heb lekker gewoon 1 uur eerder nieuw jaar dan jullie! Haha

Tot over 22 dagen in het mooie en vooral koude kleine kikkerlandje (hoe komen ze toch bij die benaming klein kikker landje? Wie kan mij dat uitleggen?)

Ik denk dat ik afrikaan begin te worden. Ik snap het niet!

Groetjes en een kusje uit Pretoria, South Africa!

http://daniel86.hyves.nl/album/44132179/Zuid_afrika_uit_eten_safari/wO2eIZLp/

Ik ga nog even genieten, voor je het weet ben ik weer in de kou!


  • 25 December 2009 - 22:12

    Jan En Henriette:

    nog 22 dagen................tijd vliegt voorbij.....
    Fijne feestdagen en een goed 2010 toegewenst.
    Veel plezier en geniet ervan......zal vast wel lukken.
    Voor dat je het weet ben je weer terug in het koude kikkerlandje HOLLAND.

    veel liefs Jan en Henriëtte.

  • 26 December 2009 - 18:25

    Suzanne:

    hey schat,
    wat een korte blog ! haha
    het duurt nu gelukkig niet meer zo lang!
    tot de 16e !

    Groetnnn uut MM

    Kus

  • 29 December 2009 - 18:07

    Gijs En Aniek:

    Hee Daniel,

    Leuk verhaaltje weer!
    Gefeliciteerd met je neefje, leuk hoor!
    Geniet er nog lekker van, voor je het weet ben je weer in Nederland!

    Liefs Gijs en Aniek

  • 31 December 2009 - 00:35

    Dennis:

    Hee Daniel,

    Steeds weer vet om te lezen hoe je je tijd daar uitzit, ik vind dat je het leuk schrijft! Ben benieuwd of je het droog houdt tijdens die bungeejump.
    Lijkt me leuk en interessant je verslag te lezen als het af is, maar daar kan je vast voor zorgen.

    Ik zie je weer in 2010, veel plezier nog die laatste weekjes,

    Dennis

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Pretoria

Daniel

Leuk dat je op mijn profiel kijkt. In september 2009 ben ik voor mijn afstudeer project naar Pretoria, Zuid-Afrika afgereisd om daar tot en met januari 2010 een onderzoek te doen aan de energie consumptie in verschillende huishoudens. Hier heb ik de mensen geleerd hoe ze de energie consumptie kunnen verlagen en andere adviezen mbt het energieverbruik. Van dit project heb ik veel geleerd. mezelf ontwikkeld, maar ook een andere kijk op de wereld gekregen. Door dit avontuur is de liefde voor reizen is ontstaan. In januari 2012 ben ik mij gaan orienteren om een reis te plannen. 10 september 2012 begin ik mijn nieuwe avontuur. 3 maanden Zuid-Afrika staan op de planning, gevolgd door 9 maanden Australië. Hoe en wat kunnen jullie lezen op deze blog

Actief sinds 29 Juli 2009
Verslag gelezen: 218
Totaal aantal bezoekers 24897

Voorgaande reizen:

10 September 2012 - 11 September 2012

Rondreis Zuid Afrika & Australie

02 September 2009 - 16 Januari 2010

Afstuderen in Pretoria

Landen bezocht: