Dag 2, 3, 4 en 5 (Pilanesburg + eerste werkdag) - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Daniel Prior - WaarBenJij.nu Dag 2, 3, 4 en 5 (Pilanesburg + eerste werkdag) - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Daniel Prior - WaarBenJij.nu

Dag 2, 3, 4 en 5 (Pilanesburg + eerste werkdag)

Door: Daniel

Blijf op de hoogte en volg Daniel

07 September 2009 | Zuid-Afrika, Pretoria

Dag 2, 3, 4 en 5 (vrijdag, zaterdag, zondag en toch nog maandag erbij!)

Hallo allemaal,

Zoals beloofd zou ik nog een weblog maken. Dit wou ik morgen pas doen omdat ik dan mijn eerste werkdag heb. Maar ik heb de afgelopen dagen toch best veel meegemaakt. Na donderdag avond uit eten en bier drinken was ik vrijdag toch echt toe aan een chill dag. Heb uitgeslapen, daarna beetje niks gedaan behalve eten en kijken bij het zwembad, filmpje kijken en vroeg naar bed. Want zaterdag was het dan echt de dag dat we op een Safari zouden gaan!
Om half 5 s’morgens ging de wekker. Om vervolgens om half 6 weg te rijden met z’n 6-en en onze gids Bobby. Na 2 uur rijden waren we er dan aangekomen Pilanesburg Resort. (ik heb natuurlijk de helft van de heenweg geslapen!)

Toen we door de hekken reden konden we even onze benen strekken! Het was in het begin best nog wel even frisjes. We zagen gelijk een klein aapje, deze was nieuwsgierig maar toch ook wel bang. Binnen een paar uur was het dan toch echt warm. We begonnen met het zien van de neushoorn gevolgd door zebra’s, springboks, wildebeesten, giraffes en olifanten. Helaas hebben we geen katachtige gezien. Bij het water hebben we nog schildpadden en mooie vogels gezien. Bij het water hebben we even een paar snacks gegeten en zijn we een stukje in het gras gelopen voor een paar foto’s. Het was dat de Rangers zeiden dat er geen leeuwen daar waren anders hadden we zo zonder dat we ze zagen aangevallen kunnen worden. Ik zal denk ik mijn foto’s op mijn hyves zetten. Natuurlijk ook mijn foto in dit gras! Het was ook een mooi uitzicht, en toch wel spannend omdat je niet weet wat er allemaal in dat gras ligt.

Na nog een paar uur rijden en nog heel wat dieren te hebben gezien hebben we besloten om te gaan lunchen en dat kan natuurlijk niet anders dan op de Braai! We hebben worst en schaapsvlees gehad! Ik miste eigenlijk alleen maar de mint sauce! Maar het eten, en de uitzicht waren perfect!

Nadat we ons eten op hadden en nog even gingen chillen was het weer tijd om verder te rijden. Na een uurtje besloten Nick, Wester en Ik om uit het raam te hangen en gezellig The Lion King te gaan zingen. Dit was heel gezellig, want Alice en Chatta kwamen er ook bij zitten! Dus we reden daar rond terwijl wij in de raamopening zaten!

Rond 18 uur a 18:30 gingen we weer richting Pretoria. Hier gingen we even bijkomen en eten.
Rond 22 uur gingen we beetje gezellig kletsen met de Nederlanders die in het huis wonen aan de Burnstreet. Dit was erg gezellig en we gingen met z’n allen het drankspelletje Kings spelen! Rond 1 uur gingen we richting het centrum om nog eens even Pretoria onveilig te maken! Dit was een geslaagde avond.


Dag 4: (zondag 6 september)

Toen ik vandaag wakker werd kwam ik er achter dat de andere jongens een hele erge kater hadden haha. Tja dan moet je maar een halve liter water gaan drinken als je thuis komt. En dan heb je dit probleem niet. Ik heb tot half 12 uitgeslapen dus ik ben nu wel redelijk goed bij geslapen! Vandaag heb ik een hele rustige dag gehad. Foto’s uitwisselen van de Safari chillen bij het zwembad, en ik ben nog even naar het centrum van Hatfield gefietst. Dit is best leuk, fietsen aan de linkerkant terwijl de auto’s je voorbij scheuren en toeteren etc etc… Soms is het verkeer hier gewoon verschrikkelijk! In Hatfield heb ik even boodschappen gedaan + nog even geld gepind om de safari nog te betalen!
Dankzij mijn huisgenoot Mzi heb ik de eerste 4 nieuwe afleveringen van Heroes gekregen. Dus ik ga dit nu maar even bekijken! (Update maandag 7-9-09, het blijkt dus dat Heroes seizoen 4 eigenlijk zoals wij in Nederland zeggen deel 3 part 2 is. Dus helaas, heb het allemaal al gezien :( dus ik ben blij gemaakt met een afrikaanse dode mus)
Ik was van plan om nu mijn blog online te zetten. Maar dit doe ik pas morgen omdat ik dan mijn eerste werkdag heb! Dit is natuurlijk spannend. Zo in een wildvreemd land op een super grote universiteit met je project gaan beginnen. Het is dan altijd de vraag moet ons onderzoek echt alleen in het Engels of mogen we toch ons verslag in het Nederlands maken.
Dit zijn allemaal verschillende vragen die ik mijzelf nu stel. Worden mijn verwachtingen waargemaakt? En wat zijn eigenlijk mijn verwachtingen. Eigenlijk is het gewoon heel erg raar, je bent zo ver weg van je vrienden, familie en je vriendin. Maar toch spreek ik ze bijna elke dag even op msn, hyves of skype. Wat is het toch handig dat er zulke mediums bestaan.
Ik ga nu toch echt even stoppen en morgen typ ik mijn eerste werkervaring er onder en dan post ik het.


Dag 5: (maandag 7 september)

Omdat ik gister toch niet mijn blog online had gezet staan nu er dingen in over morgen. Nou die morgen is dus vandaag!
Vandaag was het de dag dat Wester en Ik naar Nova gingen voor een kennismaking + een vergadering. We zouden om half 9 worden opgehaald, maar zoals de afrikanen het zeggen (swaja swaja, dus rustig aan) werden we rond kwart voor 9 opgehaald. Na 20 min rijden waren we bij het kantoor van Stichting Nova, kennis maken en gelijk aan de bak.
Wat verwachten wij van de opdracht en wat is nou de opdracht precies werd ons gevraagd. Hierna volgden de agenda punten. Ik vond het echt wel wennen om gelijk een hele discussie te hebben over hoe en wat. Na 1.5 uur a 2 uur te hebben vergaderd mochten we naar ons huis om een aantal verslagen door te lezen en om bezig te gaan met ons plan van aanpak. Daar gaan we dus deze hele week mee bezig. Woensdag hebben we waarschijnlijk weer en kleine vergadering met een Chinese Professor over verschillende meting principes. Die wij waarschijnlijk gaan toepassen in de huizen. Dit zijn hele andere metingen dan die Imtech gaat doen in oktober. Ook gaan we verschillende boiler opstellingen maken met zonnepanelen. Om te kijken welke boilers het beste in aanmerking komen voor een goede besparing van de energie kosten.
Want wanneer mensen hele oude boilers gebruiken kun je net zo goed proberen een berg met zacht zand in een zeef van plek A naar plek B te brengen. Zoveel energie verspil je dan. De meeste mensen hier hebben geen flauw benul hoeveel energie waard is en hoe het goedkoper kan.
Gelukkig is het gouden duo in Afrika gekomen om hier een oplossing voor te bedenken!

Donderdag krijg ik een rondleiding op de universiteit, waar ons kantoor zal zitten! En vrijdag hebben we weer een kleine vergadering! We krijgen een kleine pickup auto! Dit zal binnen paar weekjes gebeuren!
Foto's zal ik op mijn hyves zetten, want volgens mij kunnen er hier niet zoveel op.


Ik hoop jullie allemaal genoeg informatie te hebben gegeven over mijn belevenissen en over ons project. Het project wordt nog naar onze wensen gevormd maarja we moeten ook resultaat laten zien! We moeten nog veel doen, maar dan leer je ook veel!

To be Continued en groetendoei!

Groetjes en een kusje uit Pretoria, Zuid Afrika

  • 07 September 2009 - 19:18

    Dineke:

    Lieve Daniel,

    Wat kun je toch heerlijk schrijven!!!!

    Kus en groetendoei

  • 07 September 2009 - 19:33

    Günther:

    Hey schat,

    Leuk van je te horen man! Klink allemaal erg goed. Ben nu al benieuwd naar de verhalen van aankomende week. Ik zal dadelijk de foto's eens gaan aanschouwen.

    Een dikke wrijf!
    Tschüss!

    Günther

  • 08 September 2009 - 03:44

    Sanne Rozema:

    heej Daniel,

    zoals je schrijft klinkt het dat je het erg naar je zin hebt!
    Fijn, geniet van je tijd daar!!

    Liefs, Sanne

  • 08 September 2009 - 07:09

    André K Te H.:

    He Daniel,
    het begin van je blog is veelbelovend.
    Knappe kerel als je dit vol kunt houden.

  • 08 September 2009 - 10:33

    Linda:

    Ik vind het altijd zo geweldig om jou verhalen te lezen, je kunt zo leuk schrijven...volgens mij moet je daar ook wat mee doen.
    Ben blij dat het naar je zin hebt!!
    Hier gaat alles zijn gangetje...rond en gezond ahhaha
    Het is hier ook erg mooi weer...dus lekker genieten van de na zomer..

    nou witte afrikaan spreek je gauw!

    kus kus
    groetendoei
    je big sis

  • 08 September 2009 - 20:24

    Mirja:

    Tof zeg!
    Prima voor mekaar dacht ik zo :)
    Lekker genieten boy!
    Ciao X

  • 09 September 2009 - 09:51

    Mark:

    Ha Prior,

    Goed om te lezen dat je het naar je zin hebt! Veel succes en plezier.

    Groet,

    Mark

  • 09 September 2009 - 18:40

    Marissa:

    Hartstikke leuk om je verhalen te lezen!
    En zo te lezen, heb je het prima na je zin daar! ;)
    Leuk man!

    Geniet ervan! ;)

    Liefs

  • 09 September 2009 - 19:48

    Inès:

    Haha wat een mooi verhaal!

  • 10 September 2009 - 08:33

    Aniek:

    Hee Daniel,

    Leuk om je verhalen te lezen, je maakt heel wat mee zo! Succes de komende tijd!

    Liefs Aniek

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Pretoria

Daniel

Leuk dat je op mijn profiel kijkt. In september 2009 ben ik voor mijn afstudeer project naar Pretoria, Zuid-Afrika afgereisd om daar tot en met januari 2010 een onderzoek te doen aan de energie consumptie in verschillende huishoudens. Hier heb ik de mensen geleerd hoe ze de energie consumptie kunnen verlagen en andere adviezen mbt het energieverbruik. Van dit project heb ik veel geleerd. mezelf ontwikkeld, maar ook een andere kijk op de wereld gekregen. Door dit avontuur is de liefde voor reizen is ontstaan. In januari 2012 ben ik mij gaan orienteren om een reis te plannen. 10 september 2012 begin ik mijn nieuwe avontuur. 3 maanden Zuid-Afrika staan op de planning, gevolgd door 9 maanden Australië. Hoe en wat kunnen jullie lezen op deze blog

Actief sinds 29 Juli 2009
Verslag gelezen: 271
Totaal aantal bezoekers 24898

Voorgaande reizen:

10 September 2012 - 11 September 2012

Rondreis Zuid Afrika & Australie

02 September 2009 - 16 Januari 2010

Afstuderen in Pretoria

Landen bezocht: