Aankomst en eerste 2 dagen! - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Daniel Prior - WaarBenJij.nu Aankomst en eerste 2 dagen! - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Daniel Prior - WaarBenJij.nu

Aankomst en eerste 2 dagen!

Door: Daniel

Blijf op de hoogte en volg Daniel

04 September 2009 | Zuid-Afrika, Pretoria

Hallo allemaal!

Dag 1: (nog in Hardenberg)
Nou woensdag 2 september was het eindelijk zo ver. Om 8:15 uur ging mijn wekker om gelijk TNT post te bellen of mijn creditcard binnen was gekomen, gelukkig was dit het geval en had ik weer een gerust gevoel over mijn reis.

Nadat ik mijn Creditcard had opgehaald ging ik bij de bank even mijn pincode veranderen. Want je hebt er niks aan als je je pincode vergeet en je hebt zo'n betaal kaart.
Thuis aangekomen kwamen Linda en Storm me even gedag zeggen en een fijne reis wensen.
Om half 11 was het dan eindelijk zo ver. Ik ging mijn reis beginnen richting Schiphol. Op de A1 smste ik Wester en hij reed 5 km voor mij. Toen we aankwamen bij de parkeerplaats stonden ze achter ons. Wij reden dus toch de snellere weg!

Nadat we geparkeerd hadden stelden onze ouders zich aan elkaar voor. En gingen we naar binnen om wat te eten en te drinken. Na een uur hebben we toch besloten om onze koffers en onszelf in te checken. Dit ging allemaal erg vlot!

Even het echte afscheid nemen, de dames die de traantjes weg moesten vegen en dan eindelijk gingen Wester en ik door de paspoort controle!

Schiphol is natuurlijk heel groot maar we wouden gewoon even chillen dus even het casino in gegaan. Achja soms wil je even gokken. Dus ik ging gokken en dat ging best goed. Ik gooide een leuk bedrag er in en er kwam een leuker bedrag uit. Dus me dag begon top! Toen we bij de gate waren zag ik nog een bekende namelijk Ylona :D Even kletsen en toen konden we na wat vertraging vliegen. Aangekomen op London Heathrow verliep het allemaal vrij snel. We gingen even afscheid nemen van Ylona en de andere mensen die naar Mauritius gingen. Toen wat eten en Internetten (helaas was dit laatste niet gelukt. Je moest betalen)

Na 4 uur wachten mochten we het vliegtuig in, en na een uur wachten in het vliegtuig konden we eindelijk vertrekken. De vlucht begon goed en toen begon de vervelende turbulentie. Ik voelde me net alsof ik in six flags was, ik miste alleen de loopings. Het voordeel van een jumbojet is dat iedereen een eigenschermpje heeft en je zelf je films kan uitzoeken! Dus ideaal als je fan bent van films!(en ja dat ben ik nog steeds! Dankzij me klasgenoot arno heb ik ook 420 gig aan muziek,series en films gekregen :))

Na 8 uurtjes vliegen kwam ik er achter dat Wester niet zo goed tegen vliegen kon. Was misselijk en gelukkig is er dan een WC haha.... Maar wat wil je als je eerste vlucht zo'n lange is.

Aangekomen in Johannusburg, ZA ging alles vrij snel... we hadden onze koffers en werden gelijk opgehaald door iemand. Na iets meer dan een uurtje (jaja hier hebben ze ook files) aangekomen bij Mackenzie street 108 waren we bij ons huis (dachten we) niet dus... Maar onze taxi moest weg. Dus wester en ik waren alleen.
na 10 minuten kwamen 2 aardige Afrikanen ons helpen naar ons huis te brengen. nummer 130!
Dit is echt een leuk ouderwets huis.
Wester en ik hebben een grote kamer en we hebben een mooie tuin met overdekt terras! + de mogelijkheid om in het zwembad van huis 108 te zwemmen die nog een grotere tuin heeft! Met een plek voor een kampvuur :D.

Na kennis gemaakt te hebben met de huisbaas en zijn vrouw hebben Wester en ik ons geaclimatiseerd en hele dag beetje koffers leeg pakken, Internetten etc.

Smiddags bracht Mzi (een Afrikaan die voor onze huisbaas werkt) ons naar het centrum, hier hebben we boodschappen gedaan en zijn we even uit eten geweest. Een pizza gedeeld en onze eerste Black label biertje gehad! Heerlijk.

Toen we thuis kwamen heb ik me voorgesteld aan de andere studenten uit de huizen tegen over ons. Friends accomodation heeft hier 4 huizen. En 1 met een zwembad die ik zo ga bekijken!
Er zijn hier nog 4 andere nederlanders :) een franse meid en een duits meisje. We zijn met z'n allen uit eten geweest en het is voor mij vrij laat geworden gister met heel wat Black labels! Om half 2 lokale tijd lag ik in bed. (en je zult het niet geloven, het was toen ook half 2 bij jullie!)

We hebben heel veel lol gehad en veel informatie over Afrika gekregen.

Ik zal snel weer een verhaal typen over mijn belevenissen. Morgen gaan we naar een Natuurpark in de buurt genaamd peansburg resort.

Hier vertel ik later meer over!

Ik heb nu nog 3 dingen te zeggen:

TO BE CONTINUED

en zoals me nichtje zegt: Groetendoei!

Groetjes en een kusje uit Pretoria, Zuid Afrika!

PS: mijn post adres is:

Friends accommodation Services
t.a.v. Daniel Prior
Mackenzie Street 130
Brooklyn
Pretoria
0181
Zuid Afrika

Mijn tel nummer komt nog!

• 04 September 2009 - 12:48

Rianne:

Hey Daniel,

Super dat je veilig en wel bent aangekomen in ZA! Zo te horen heb je het al super naar het zin! Mooi man!
    Ga maar lekker genieten!
    Enne groetendoei! :)!!!

Dikke kus, Rianne

• 04 September 2009 - 19:00

Kim:

Hey Bro,

Ben blij dat je goed bent aangekomen en dat je het nu al naar je zin hebt!!

By the way, leuk stuk om te lezen. hihi..

Have fun !!

Kus en Amy zegt: Luv U!!

Ow ja en deze houden we er dan maar in: Groetendoei!!

• 04 September 2009 - 19:03

Kim:

By the way...
    Leuke naam: Friends accommodation.

Zal ik je dan voortaan Ross noemen, of heb je liever Chandler

• 04 September 2009 - 19:52

Linda:

Leuk om wat van je te horen, je kunt zo heerlijk schrijven! Mooi dat je het naar je zin hebt!!!

groetndoei

• 05 September 2009 - 18:10

Dad:

Hey Daniel,

a short message in our native tongue. I'm glad to hear you have arrived safely, and the accomadation is to your liking. Have fun and enjoy the next 5 months. speak to you later.

groetendoei your father

• 05 September 2009 - 20:21

Linda:

Hey witte afrikaan, hoe was het in het natuur park???

kuzzie je zussie

• 06 September 2009 - 10:32

Henry K.:

Hoi Daniel.Net als alle andere reacties: dus ben je goed aan gekomen.Ik lees dat er niet ontbreekt, in je verblijf.Ik blijf je "volgens". Groetendoei. Henry K.

Verslag uit: Zuid-Afrika, Pretoria

Daniel

Leuk dat je op mijn profiel kijkt. In september 2009 ben ik voor mijn afstudeer project naar Pretoria, Zuid-Afrika afgereisd om daar tot en met januari 2010 een onderzoek te doen aan de energie consumptie in verschillende huishoudens. Hier heb ik de mensen geleerd hoe ze de energie consumptie kunnen verlagen en andere adviezen mbt het energieverbruik. Van dit project heb ik veel geleerd. mezelf ontwikkeld, maar ook een andere kijk op de wereld gekregen. Door dit avontuur is de liefde voor reizen is ontstaan. In januari 2012 ben ik mij gaan orienteren om een reis te plannen. 10 september 2012 begin ik mijn nieuwe avontuur. 3 maanden Zuid-Afrika staan op de planning, gevolgd door 9 maanden Australië. Hoe en wat kunnen jullie lezen op deze blog

Actief sinds 29 Juli 2009