Dag 61-71 (mountainbike weekend) - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Daniel Prior - WaarBenJij.nu Dag 61-71 (mountainbike weekend) - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Daniel Prior - WaarBenJij.nu

Dag 61-71 (mountainbike weekend)

Door: Daniel

Blijf op de hoogte en volg Daniel

12 November 2009 | Zuid-Afrika, Pretoria

Hallo lieve vriendjes, vriendinnetjes, familie en bekenden!

Ik heb de afgelopen week niet heel veel boeiends meegemaakt. Alleen het mountainbike weekend was het toppunt!
Dus dit keer heb ik mijn blog toch wat kleiner dan normaal! (zie je wel, ik kan het wel!)

Dag 61, 62, 63, 64: (Maandag 02-11 t/m donderdag 05-11)
Maandag had ik een bespreking met Henry Murray over de gang van zaken en hoe ik me project verder moest gaan doen. Voor de rest ben ik deze dagen bezig geweest met mijn onderzoek. Dus op zich niet heel veel bijzonders gedaan!

Dag 65: (Vrijdag 06-11-2009)
Vandaag hadden we een vergadering met het hele team. En daarna heb ik nog even gewerkt tot kwart voor 11. Hierna even snel boodschappen gedaan om daarna naar Woodhill te gaan. Waarom zullen jullie denken, we (Wester en Ik) zouden gaan mountainbiken met Franscois Mullock Houwer en Johan Maré.
We vertrokken rond half 1 met 2 auto’s, de bestemming was Magoebaskloof een gebergte in het noorden van Zuid-Afrika, in de buurt van Polokwane en Tzaneen in de provincie Limpopo!
Ik zal even uitleggen waarom we gingen mountainbiken met deze mensen. Tijdens de twee weken dat Imtech hier was hebben we ook metingen verricht in Woodhill. Bij Franscois en Johan thuis. Toen we bij Johan waren zag ik een stuk of 5 mountainbikes in de garage hangen. Dus ik vroeg of hij het veel deed, en waar. En na een tijdje praten nodigde hij me uit om mee te gaan op mountainbike weekend 6 tot en met 8 november. Ik zei dat ik er over na zou denken. En na een week besloot ik hem te mailen dat ik wel mee wou, als Wester ook mee mocht. En dit mocht!

Dus 6 november rond half 1 reden we weg. We gingen met 8 personen, Johan Mare met zijn zoon, een vriend van hem en zijn zoon in de ene auto. En Wester, Franscois, nog een Johan en ik in de andere auto. Na dik 3.5 uur rijden waren we op onze bestemming. Even de aanhangwagen achteruit rijden, parkeren en uitklappen (handig die vouwwagens) en klaar is kees. We waren klaar om even te relaxen, beetje rondkijken en onze fiets gear testen! Ik ben even een stukje gaan fietsen, want ik moest natuurlijk wel wennen aan van die klik schoentjes.
Mijn fiets was een Merida TFS 900! En ik kon van te voren al zeggen dat mijn klik schoentjes niet helemaal goed meewerkten met mijn ideeën. ’s Avonds hebben we heerlijk pasta gegeten! Want dit is een goede voorbereiding op een zware wedstrijd!

Dag 66: (Zaterdag 07-11-2009)
Om 5 uur ging alweer de wekker:O Ik moest er echt aan geloven om te gaan beginnen aan de wedstrijd. We begonnen met een ontbijtje. Daarna de fietskleding aan en richting magoebaskloof. Hier moesten we nog een uurtje wachten. En hadden we tijd zat om ons voor te bereiden. Franscois zei tegen ons dat wie er zou vallen moest afwassen. Dus om de druk van de wedstrijd af te halen viel ik even vlak voor hem neer haha. Met de reactie: Ik was wel af! Om 7:30 begon dan echt de wedstrijd! Een nadeel van zoveel mensen is dat iedereen vooraan wil beginnen, dus ik begon mooi achteraan! Na 400 meter kwamen me allemaal modderplassen tegen. Omdat ik nog geen zin had om helemaal onder de te zitten, tilde ik mijn fiets op en rende ik even langs de plassen en voorbij de meeste mensen. Toen begon het gelijk aan mijn eerste klim! (zie mijn hyves voor de grafiek van de 40 km, http://daniel86.hyves.nl/album/44132179/Zuid_afrika_uit_eten_safari/wO2eIZLp/ )
De eerste 10 km vergingen me vrij soepel na 2 KM fietste ik Wester voorbij (hij begon 10 meter voor me, maarja 100 mensen voor mij zeg maar) Dus ik hoopte dat Wester samen met mij kon fietsen, alleen hij hield dat niet zo lang vol. Ik fietste vrij snel de berg op (ik was nog fit) Na 10 km fietste ik Franscois en Johan voorbij. En tot 20 Km zaten we een beetje bij elkaar in de buurt! De afdalingen gingen tot bijna 50 km per uur. Ik zat in het wiel van Johan die net een scherpe steen kon ontwijken, en ik helaas niet. Gelukkig wel met mijn voorwiel, alleen mijn achterwiel moest er aan geloven… Ik hoorde mijn band leeglopen en ik begon gelijk te remmen. Want ik wou zo snel mogelijk mijn band verwisselen. Gelukkig hielpen Franscois en Johan mij even mee. Omdat mijn pomp niet zo goed werkte duurde het toch wel 20 minuten om mijn band te vervangen en op te pompen. Hierna vervolgden we onze reis. Maar na 3 KM kwam ik naar te vallen, omdat mijn kliksysteem moeilijk los ging kwam ik te vallen. En lande ik nogal hard op kleine steentjes. En precies 1 grote steen op mijn kuit. Dus ja hoor ik kreeg gelijk last van kramp. Dus er werd geroepen dat ik moest strekken. (en mij is geleerd als je kramp hebt moet je masseren, en als je het krijgt moet je rekken) dus ik volgde mijn instinct en masseerde mijn kuit. Na 10 minuten vervolgde ik mijn reis en waren Franscois en Johan allang weg. Na 40 minuten kwam ik ze weer tegen omdat ik steeds ging afdalen als een malle! Ik haalde elke keer met afdalen steeds bijna de 50 km per uur, op één stuk had ik een engeltje op mijn schouder omdat ik te hard ging, en er kwam een bocht aan, ik kon wel remmen. Maar dat had niet geholpen, dus gewoon insturen en hoop op zegen. En dit ging goed.

Voor de rest heb ik vrij veel last van kramp gehad.. het bleef terug komen helaas, maar soms zit het tegen. Ik heb Maar wat foto’s gemaakt van het uitzicht. En ik was met 4.5 uur bij de finish. Terwijl ik binnen 4 uur terug wou zijn, maar helaas. De lekker band en de kramp waren niet goed voor mijn tijd. Het mooiste van deze hele rit was dat het een super mooi gebied was, en dat het voor het goede doel was!

Bij de finish aangekomen kwam er een “ronde” dame mij mijn medaille brengen, en kreeg ik een biertje van Franscois en Johan. Daarna een massage gekregen (was ik dus ook echt aan toen want ik had kramp van mijn kuiten tot en met mijn bovenbeenspieren) En hierna hebben we een nog een half uurtje gewacht op Wester! Die puur op wilskracht over de streep kwam. Daarna nog een paar biertjes gedronken en uit eten gegaan! Een lekkere lunch + de Bacardi Mojito was heerlijk!

Thuis aangekomen heerlijk gedoucht en daarna gebraai! Lekker lamsvlees en braaibroodjes gegeten!

Dus kort samen gevat: Een super weekend!

Dag 67: (Zondag 08-11-2009)
Vandaag kon ik eindelijk uitslapen tot 8 uur! We gingen rustig ontbijten en hierna werd de tent afgebroken! Ik had natuurlijk een beetje last van mijn spieren, ach dat is ook niet gek… Al een hele poos niet gesport en nu opeens als een maniak de berg beklimmen!

We waren om half 1 weer in woodhill, toen even de vouwwagen uitpakken en op eg naar het mooie Brooklyn! Hier heerlijk wezen relaxen op de bank. Ik was gewoon dood op!

Ik heb trouwens ook een nieuwe mijlpaal behaald! Ik was vandaag precies op de helft van mijn verblijf hier. Kun je na gaan hoelang ik hier alweer zit :O Nog 67 dagen en ik ben weer in Nederland. Goh dan heb ik nog maar 5 daagjes voordat ik mijn eindpresentatie moet geven :O Dat wordt nog spannend!

Dag 68: (Maandag 09-11-2009)
Vandaag was weer een normale werkdag. Wester en ik gingen naar de universiteit om daar te werken aan ons project. En wat waren we fanatiek. Om 17 uur zaten we nog steeds in ons kantoor. En we kwamen tot de ontdekking dat ons gebouw na 17 uur hermetisch is afgesloten. Je komt er niet meer in of uit zonder een speciaal pasje :O Na 20 minuten kwam ik eindelijk bij een kantoor van een leraar die zo’n pasje had. Dus we waren weer bevrijd! Hierna zijn we naar Garsfontein gegaan om een installatie uit te lezen. En deze had natuurlijk niets opgeslagen :O En ik kan nu zeggen Plugwise is gewoon KAK (zoals de afrikanen en thomas zeggen!)

Thomas ben je een keer in Afrika geweest om dit te introduceren of ben je stiekem Afrikaans i.p.v. half Duits :P ?

Dag 69: (Dinsdag 10-11-2009)
Vandaag hebben we gewoon op het kantoor van Nova gewerkt tot een uur of 5. Hierna moest wester weer naar garsfontein om een nieuwe installatie te verrichten en ik ging lekker chillen thuis. Om 19 uur gingen we richting Cubana (een cocktail bar) Omdat Nick en Chatta woensdag weg gaan naar Nederland moesten we even een afscheidsfeest hebben! Dus we hebben heerlijk gegeten en genoeg cocktail gedronken :D

Dag 70: (Woensdag 11-11-2009)
Vandaag hebben we gewerkt tot 15 uur omdat Nick en Chatta om 17 uur zouden vertrekken, en we nog even gezellig wouden kletsen en afscheid nemen. Het mooie aan mackenzie street is, dat sommige mensen hier goede vrienden worden. En je dan veel leuke dingen samen doet. Alleen aan deze leuke tijden komt natuurlijk een eind. Nu hebben we afscheid genomen van 2 nieuwe vrienden van ons.
Maar dat hoort erbij!

Nick en Chatta, als jullie dit lezen. We missen jullie! En we gaan Carnaval vieren als we weer terug in Nederland zijn!

Dag 71: (Donderdag 12-11-2009)
Vandaag was gewoon een relaxte dag op het werk, druk bezig geweest verschillende data vergelijken en verder met mijn solar water heater onderzoek.

Als het goed is ga ik dit weekend samen met Simone, Kay en Wester naar Sun City. Dit is een park met een strand en een soort van “zee” doormiddel van een golfmachine zijn hier dus leuke golven. Ook zijn er verschillende glijbanen! Dus genoeg te doen.
’s Avonds even naar het casino om mijn geluk te beproeven!

Maar ik ga maar weer eens stoppen!

To be continued! Groetendoei!

Groetjes en een kusje uit Pretoria :)

Nogmaals de link naar mijn foto's op hyves:

• 12 November 2009 - 22:32

Linda:

Hey lekker ding,

en dit noem je een kort verhaal....
    wel weer heerlijk om te lezen!!!
    groeten doeie van je dikke zus

• 13 November 2009 - 14:21

Dineke:

Hey Dan,

Ik had eigenlijk wel zin om mee te gaan naar Sun City, maar helaas...
    Jij in ieder geval veel plezier gewenst!!

Dikke kus