Mijn toekomstige Zuid afrika ervaring! - Reisverslag uit Hardenberg, Nederland van Daniel Prior - WaarBenJij.nu Mijn toekomstige Zuid afrika ervaring! - Reisverslag uit Hardenberg, Nederland van Daniel Prior - WaarBenJij.nu

Mijn toekomstige Zuid afrika ervaring!

Door: Daniel

Blijf op de hoogte en volg Daniel

29 Juli 2009 | Nederland, Hardenberg

Hallo allemaal,

Zoals de meeste wel weten ben ik al een hele tijd bezig met het zoeken van een afstudeer project in het buitenland. Via een leraar ben ik in contact gekomen met Siemens Denemarken. Alles leek goed te verlopen totdat ik 3 weken voor mijn deadline te horen kreeg dat het hele verhaal niet meer door zou gaan, vanwege recessie etc....

Dus vanaf toen kon het stressen beginnen. Ik ben naar het hoofd van mijn opleiding gegaan om te praten over een mogelijke oplossing. Ik ben in contact gebracht met een stage/afstudeer bureau gevestigd in Pretoria (Zuid Afrika).

Na heel wat mailtjes heen en weet te hebben gestuurd heb ik een naar mijn mening een goede afstudeeropdracht gekregen. Ik ga samen met Wester Devilee deze opdracht volbrengen in Zuid Afrika, in de bestuurlijke hoofdstad Pretoria. Wester gaat hier stage lopen en ik ga er afstuderen. Onze samenwerking wordt dus flink op de proef gesteld! Het is dus best spannend en wordt natuurlijk een hele ervaring!

Voor de mensen die het interessant vinden wat ik er eigenlijk ga doen volgt er nu een globale omschrijving:

Wij gaan een opdracht doen voor een stichting genaamd Nova. Dit is een stichting die zich inzet voor de mensen die het minder hebben. Onze opdracht heeft te maken met de energievoorzieningen voor deze mensen (rijk, midden en arme mensen). Er worden meetsystemen (Dataloggers) aangebracht in verschillende huizen, deze systemen meten het verbruik van energie in deze huizen. Deze gegevens worden door ons bekeken en geëvalueerd. Met deze gegevens gaan Wester en ik een demonstratiecentrum ontwikkelen om aan de bevolking van Pretoria te laten zien hoe men beter met energie kan omgaan. (om te laten zien hoe men geld kan besparen doormiddel van “groene” energie)

In Zuid Afrika werkt de overheid met ECO punten. Een ECO punt is een besparing van het CO2 gehalte “per vierkante meter”. Elke punt die wordt bespaard wordt beloond door de overheid. Dus het is verstandig om groene energie te gaan gebruiken en doormiddel van de CO2 besparingen dit te financieren!
Uiteindelijk is het de bedoeling van de overheid om het CO2 gehalte zo laag mogelijk te krijgen zodat alle mensen gezonder kunnen leven.

Dus kort samengevat gaan Wester en ik een onderzoek doen, doormiddel van dit onderzoek wordt er een demonstratiecentrum ontwikkeld. In dit centrum maken wij ook een prototype “Solar water heater” om te laten zien hoe men tegenwoordig alle middelen van de natuur kan gebruiken om energie op te wekken. En om met deze “zonne- energie” bijvoorbeeld de oude boilers en ketels te vervangen.

Tijdens deze hele ervaring zullen wij twee dus een zo goed mogelijk product proberen af te leveren zodat wij de bevolking van Zuid Afrika kunnen helpen met het reduceren van het CO2 gehalte en natuurlijk hun energie rekeningen.

To be continued!

Groetjes en een kusje uit het nu nog mooie Hardenberg!

  • 01 Augustus 2009 - 17:27

    Suzanne:

    Hey schatje

    Je allereerste reactie op je opkomende spannende afstudeerstage!
    Je gaat daar iets doen , wat goed zal zijn voor vele mensen daar! Dat is iets om erg trots op te zijn!
    Het zal wel even zwaar zijn de eerste weken, maar voor ik het weet ben je er weer =) Doe je best daar , maar geniet er ook van ! Ben trots op je lief

    Hele dikke kus !!

  • 02 Augustus 2009 - 15:43

    Mirja:

    Nu komt 't wel erg dichtbij...
    Echt top dat je dit gaat doen!
    Zet 'm op daar, lekker genieten, veel zien en meemaken en graag heel weer terug komen :)
    Succes!!!
    X Mirja

  • 04 Augustus 2009 - 17:19

    Rianne De Vries:

    super Daniel! Echt vet tof dat je dit voor elkaar gekregen hebt!!!

    Ik verwacht nog wel een farewell party voordat je die kant op gaat ;)!

    Dikke kus, Rianne

  • 04 Augustus 2009 - 19:00

    Wilma:

    He Daniel,
    Super dat je dit nu kan doen. Ik wens je alvast heel veel plezier.

  • 04 Augustus 2009 - 19:11

    Arina:

    okey, dus het is zuid afrika geworden..
    ook vast een hele ervaring en het lijkt mij ook zeker een boeiend afstudeer project..
    heel veel succes!!

    X arina

  • 05 Augustus 2009 - 18:17

    Linda:

    Hey broer,

    Ben superrrr trots op je dat je daar gaat stage lopen! het zal vast een groot suc6 worden!
    Wel jammer dat je er niet zal zijn als ons tweede kindje geboren wordt, maar gelukkig bestaat er internet!!!

    tot snel

    liefs Linda

  • 05 Augustus 2009 - 18:18

    Storm:

    hi oom daniel, ik vind het jammer dat ik zo lang niet met je kan voetballen.....

    kusje Storm

  • 23 Augustus 2009 - 17:46

    Steve En Dineke Prio:

    Lieve Daniel,

    Wij zijn super trots op je dat je deze uitdaging aangaat. We hopen dat het aan je verwachtingen zal voldoen!!
    We zullen je natuurlijk erg gaan missen want je geeft vaak een "vrolijke noot" in ons leventje.

    Dikke kus Dad en Mama

  • 25 Augustus 2009 - 11:30

    Linda:

    Hey broer...

    nu gaat het wel erg snel he??? getsie niks aan hoor om jou 5 maand te moeten missen!!!
    Nou ik zie je snel, je bent nu namelijk op de terug reis van uit Turkije!!

    liefs van ons

  • 26 Augustus 2009 - 13:16

    Rik Gubler:

    Dag Topper!

    Geniet van je buitenland stage! Wij pakken dit jaar de nsk cup wel;)..

    Zet hem op:)

    Groeten

  • 27 Augustus 2009 - 14:25

    Chiel:

    Hier topper,
    Succes daar, zou wel een brute ervaring worden.. zorg dr voor dat je niet enkel en alleen ma bezig bent met plussen en minnen jonge..
    en als je nog een leuk contactje hebt voor tbk afstuderen dan hoor ik het van je he!!
    xx

  • 27 Augustus 2009 - 17:55

    Mariska:

    Heeeel veeel succes en we'll keep in touch;)

  • 28 Augustus 2009 - 13:41

    Marissa:

    Heéj Daniel...

    Nog een paar dagjes en dan is het echt zover...
    Hartstikke goed dat je dit gaat doen! :) Een super ervaring !
    Ik wil je alvast heel veel plezier en succes toewensen in Zuid- Afrika!

    X Marissa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Hardenberg

Daniel

Leuk dat je op mijn profiel kijkt. In september 2009 ben ik voor mijn afstudeer project naar Pretoria, Zuid-Afrika afgereisd om daar tot en met januari 2010 een onderzoek te doen aan de energie consumptie in verschillende huishoudens. Hier heb ik de mensen geleerd hoe ze de energie consumptie kunnen verlagen en andere adviezen mbt het energieverbruik. Van dit project heb ik veel geleerd. mezelf ontwikkeld, maar ook een andere kijk op de wereld gekregen. Door dit avontuur is de liefde voor reizen is ontstaan. In januari 2012 ben ik mij gaan orienteren om een reis te plannen. 10 september 2012 begin ik mijn nieuwe avontuur. 3 maanden Zuid-Afrika staan op de planning, gevolgd door 9 maanden Australië. Hoe en wat kunnen jullie lezen op deze blog

Actief sinds 29 Juli 2009
Verslag gelezen: 310
Totaal aantal bezoekers 24891

Voorgaande reizen:

10 September 2012 - 11 September 2012

Rondreis Zuid Afrika & Australie

02 September 2009 - 16 Januari 2010

Afstuderen in Pretoria

Landen bezocht: