Rondreis van Durban-PE-Kaapstad-Vic Falls Zimbabwe - Reisverslag uit Victoria Falls, Zimbabwe van Daniel Prior - WaarBenJij.nu Rondreis van Durban-PE-Kaapstad-Vic Falls Zimbabwe - Reisverslag uit Victoria Falls, Zimbabwe van Daniel Prior - WaarBenJij.nu

Rondreis van Durban-PE-Kaapstad-Vic Falls Zimbabwe

Door: Daniel Prior

Blijf op de hoogte en volg Daniel

29 November 2012 | Zimbabwe, Victoria Falls

Hallo allemaal het is alweer een tijdje geleden.

Om precies te zijn 8 weken. Ik heb vrij veel meegemaakt de afgelopen weken, Ik zal jullie even “kort” een samenvatting geven!

Vanaf Durban ben ik dus met 2 Duitse dames begonnen met reizen richting Port Elisabeth. Ik ben in verschillende steden geweest. Warner Beach, Port Saint Johns, Port Edward, Coffee Bay, Port Alfred & Port Elisabeth.
Bij Warner beach was het weer echt heerlijk, Mooi lang strand, en een leuk hostel. Hierna werd het weer langzaam slechter en slechter. Het leek wel op Nederland. Ik heb nog nooit zoveel regen gezien in Zuid-Afrika. Het scheelt dan ook wel weer dat ik niet zo vaak in ZA kom. Maar als de “locals” al zeggen dat het de afgelopen 10 jaar nooit zoveel geregend heeft, tja dan moet je dat maar geloven.
De reis richting PE verliep goed totdat we in een plaatsje genaam Mthatha kwamen. Ik zat achterin de auto, en had mijn raam 10 cm naar beneden (als de zon schijnt, is het warm) Ik was net mijn navigatie van mijn telefoon aan het instellen, keek even naar links, de chauffeur stopte voor een rood verkeerslicht, keek naar rechts en bam… iemand pakt mijn telefoon uit mijn hand.
Natuurlijk schrik je je dan rot, maar mijn “oermens” kwam naar boven en rende achter de dief aan, rugby tackelde de persoon in kwestie, alleen kwam er toen achter dat mijn telefoon al naar iemand anders was gegooid. Dus al deze moeite voor niks.

Ik heb hier 3 letters voor: TIA (This Is Africa) Dus dat hebben we ook weer mee gemaakt. Moet ik dit dan ook van mijn bucketlist afstrepen? Nou ik heb het maar gedaan. Want dat wil je niet nog een keer mee maken!

Het vervolg van de reis na dit incident ging gelukkig goed. Helaas heeft veel geregend, in Coffee bay was er geen stroom. Dus tja… ik had wel eens een betere dag gehad.
Aangekomen in Port Elisabeth hebben de 2 Duitse dames en ik in een Backpackers hostel geslapen. De volgende dag heb ik mijn achterneef (Nick) opgebeld om mij op te pikken.

Nick heeft een vrijwilligers organisatie genaamd Umzingi. Deze naam is veranderd naar United Through Sports, aangezien dit wat internationaler klinkt. Maar de Zuid-Afrikanen kennen het nog steeds als Umzingi. Deze organisatie werft vrijwilligers die sportles, bijles of zwemles geven op basisscholen in sloppenwijken/achterstandswijken. Helaas heeft het meer dan een week geregend toen ik in PE verbleef. Dus ik heb maar 2 weken sportles kunnen geven. Ik heb een Engelse meid geholpen met het coachen van Netball. Dit lijkt een beetje op het 3-vaks korfbal, en de basis komt overeen met korfbal. Ik heb me 3 weken erg goed vermaakt bij deze organisatie! Maar aan alles komt een eind. Na een goede nacht feesten, 3 uur slapen werd mijn reis vervolgt richting Plettenberg bay.
Normaal gesproken is er in Plettenberg niet zo heel veel te beleven, maar ik heb tijd zat, dus ik wou er even een kijkje nemen! Voordat ik vrijdags vertrok, kwam ik dinsdag een oude bekende van mij tegen. Een Amerikaanse jongen die ik had ontmoet in Drakensberg. Hij herkende mijn in het winkelcentrum (dit vond ik best knap, aangezien ik bij onze vorige ontmoeting iets meer haar op mijn hoofd had) Maar gelukkig kwam ik hem tegen. Want hij vertelde me wat zijn weekend planning was:
Met 65 studenten naar Plett afreizen om hier een weekend lang te feesten! Vrijdag hadden we een braai, en zaterdag hebben we 12 boten gehuurd, en zijn de rivier op gegaan! En je kunt al nagaan hoe 65 studenten zich op 12 boten gedragen. Kort samen gevat:
6 personen per boot, te veel bier aan boort, een beach volley en voetbal, een frisbee, verschillende strandjes, een aantal rotsen (tussen de 9-15 meter hoog) Iemand met een spiegel reflex camera, en iemand met een Go Pro.
Dit wil zeggen, veel beeld materiaal en een video compilatie op internet:

(http://vimeo.com/53872793#at=0) Ja je kunt mijn ook zien springen :P
(http://www.facebook.com/danielprior86#!/media/set/?set=a.10151510895499097.593746.538879096&type=3) (Zie hier de foto’s!!)

Na een wild weekend was het zondag tijd om naar het volgende dorp te gaan (Knysna) Hier heb ik 2 nachten geslapen, gefeest, een tour gedaan en aan aantal nieuwe vrienden gemaakt. Na Knysna kwam ik weer thuis. Jullie denken wat lult hij nou? Ik zal het uit leggen in 2010 zijn Wester en ik op een road trip geweest, en hebben wij in Wilderness geslapen. Dus toen ik weer bij dit hostel was, dacht ik… Oja zo heette het Hostel. Ik heb me hier goed vermaakt! Thomas leren kennen en flink gefeest!
De volgende dag zou ik eerst naar George gaan, maar dit werd mijn afgeraden. Ik ben gelijk naar Mossel Bay gegaan, om hier opgepikt te worden door een goede vriend van me (Jan Hein Wiegmans)
Gelijk dezelfde dag ben ik samen met JH, zijn ouders en zijn neef de zee opgegaan met een dikke speedboot genaamd “no Problem”. Dit was erg tof, zee honden en dolfijnen gezien. JH en hebben samen een auto gehuurd, zijn naar Oudtshoorn geweest om op struisvogels te rijden (tuurlijk was ik weer te zwaar, dus dat feestje ging niet door) We hebben met Krokodillen gedoken! Dit was erg gaaf!

We hebben een poging gedaan om uit te gaan in Mossel bay, dit was een major fail… Dode bende daar! Zondag zijn JH en ik richting Hermanus gereden om hier Walvissen te spotten, best indrukwekkend. Vervolgens zijn we doorgereden naar Kaapstad! Het is een blijft een super stad!
Aangekomen bij mijn backpackers heb ik JH afgezet bij zijn ouders en tante 28 km buiten de stad (tja toch niet helemaal in hartje Kaapstad) s ’avonds hebben we wat gedronken met een oud klasgenoot/vriend van ons (Bart)! Toen ik in 2009 aan het afstuderen was in ZA, was hij aan het afstuderen in Kaapstad. Alleen ik ben terug gegaan naar NL en hij is in Kaapstad gebleven!

Gedurende mijn tijd in Kaapstad hebben JH en ik de city tour gedaan (lekker de irritante toerist uithangen), naar Waterfront geweest, naar Camps Bay gegaan, de Lionshead mountain beklommen, uit eten geweest, wezen braaien en vooral vaak wezen stappen! (Thomas, uit Wilderness was ook van de partij!)
Zelf ben ik samen met een meisje van mijn backpackers naar Cape point geweest, Kaap de goede hoop bezocht! Chapmans peak bekeken en uit eten geweest in Hout bay! Mooie bezienswaardigheden!

Toen JH weer terug naar Mosselbay ging, ben ik samen met Lukas van mijn backpackers naar Muizenberg geweest om te surfen, naar blouberg gegaan om te surfen en naar stellenbosch geweest voor een wijn tour! Alleen ik was nog aan medicatie voor mijn knie blessure, dus ik heb maar geen wijn gedronken, en gewoon als een “nuchtere Europeaan” uitgegaan en aapjes kijken!

Nu snap ik eigenlijk wel waarom je je blog een beetje bij moet houden, Ik zit nu alweer op 2 pagina’s. Wat ik toch best netjes vind, aangezien ik nu een beetje 7 weken heb samen gevat. Ik beloof, om wat vaker wat te gaan schrijven. En misschien heb ik daarom een Facebook pagina gemaakt, om jullie water vaker een update te geven. Mijn facebook pagina kun je vinden via deze link:

http://www.facebook.com/DanielAndHisTravels... Als je de pagina “Liked” Krijg je de updates te zien op je Facebook start pagina!

De laatste week heb ik vooral genoten van het mooie plaatsje genaamd Kaapstad!
Ik ben naar het strand geweest, een paar keer uit eten geweest! Naar Body Worlds museum, (aapjes kijken krijgt een andere betekenis) Of noemen we het toch “over lijken gaan”?? Best indrukwekkend!

Het leuke aan Kaapstad is, dat er ook een Nederlander hier een kroeg heeft geopend net voor het WK. Dus alle Nederlandse voetbal word hier uitgezonden. Hier ben ik dan ook een aantal keer met Bart geweest! Afgelopen zaterdag ben ik samen met Bart naar een “food market” geweest! Met andere woorden, een markt waar je vanalles kan proeven! Een goed ontbijt dus! ’s Avonds ben ik wezen stappen met een Zwitser die ik heb leren kennen. Ik kwam in een kroeg en zag heel groot Grolsch staan. Dus ik had even een avondje lak aan mijn medicatie en heb Grolsch gedronken! Zondag voelde ik me kip lekker. Dus Grolsch gaat goed samen met medicatie!

Zondag (25-11) ben ik naar Camps Bay geweest, Heerlijk relaxt, ’s avonds flink Sushi wezen eten! Mijn dag was top!

Nu ik bezig met dit verhaal heb ik een goede kijk op Zuid-Afrika, aangezien ik in het vliegtuig zit van Kaapstad – Johannesburg – Victoria Falls (Zimbabwe)! Dus wanneer ik dit verhaal online zet, zit ik in mijn hostel in Vic Falls!

Nou ik ben nu alweer 3 dagen in Victoria falls, heb een olifanten safari gedaan, naar de Vic Falls geweest, een sundown tour gedaan, vandaag ben ik wezen wild water raften. Nou als mensen dit ooit in Frankrijk hebben gedaan, dan is dat een lachertje… Pff…. Sommige stukken waren echt pittig, en ja dan ga je koppie onder en valt de boot om! Oja ik ben ook in Zambia geweest vandaag! De wild water guide zei tegen me, als je hier op de rotsen klimt ben je in Zambia… Dus zonder te twijfelen spring ik uit de boot! ;) Zo heb ik weer een land bezocht ;)
Later zal ik hier meer over vertellen!

Ik beloof dat ik wat vaker een verhaal online zet!

Zonnige groeten, uit het ooh zo mooie en vooral warme Zimbabwe!!

  • 29 November 2012 - 20:00

    Linda:

    hey broer, weer leuk geschreven hoor....gelukkig heb je weer een phone en hebben we weer dagelijks whats app...
    Onze Kane mist je enorm hij vraagt telkens om jou, vooral als we bij mam en dad zijn of als ik hun even bel....
    nou spreek je weer
    dikke kus van ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daniel

Leuk dat je op mijn profiel kijkt. In september 2009 ben ik voor mijn afstudeer project naar Pretoria, Zuid-Afrika afgereisd om daar tot en met januari 2010 een onderzoek te doen aan de energie consumptie in verschillende huishoudens. Hier heb ik de mensen geleerd hoe ze de energie consumptie kunnen verlagen en andere adviezen mbt het energieverbruik. Van dit project heb ik veel geleerd. mezelf ontwikkeld, maar ook een andere kijk op de wereld gekregen. Door dit avontuur is de liefde voor reizen is ontstaan. In januari 2012 ben ik mij gaan orienteren om een reis te plannen. 10 september 2012 begin ik mijn nieuwe avontuur. 3 maanden Zuid-Afrika staan op de planning, gevolgd door 9 maanden Australië. Hoe en wat kunnen jullie lezen op deze blog

Actief sinds 29 Juli 2009
Verslag gelezen: 598
Totaal aantal bezoekers 24887

Voorgaande reizen:

10 September 2012 - 11 September 2012

Rondreis Zuid Afrika & Australie

02 September 2009 - 16 Januari 2010

Afstuderen in Pretoria

Landen bezocht: