Finally back in SA (de eerste 4 dagen) - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Daniel Prior - WaarBenJij.nu Finally back in SA (de eerste 4 dagen) - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Daniel Prior - WaarBenJij.nu

Finally back in SA (de eerste 4 dagen)

Blijf op de hoogte en volg Daniel

14 September 2012 | Zuid-Afrika, Pretoria

Hallo allemaal,

Dit is alweer mijn 4de dag in Pretoria, Zuid-Afrika en het bevalt me prima!
Het is eigenlijk een soort van thuiskomen na bijna 3 jaar.
Ik slaap bij 2 vrienden van mij (Suzette en Charl) Ze wonen is een mooie estate, dit wil zeggen een complex met grote hekken er omheen. Ze hebben een super mooi huis en het is hier heerlijk rustig en veilig!

Maar even bij het begin beginnen:

Afgelopen maandag ben ik onder begeleiding van een heel afscheidscomité (mijn ouders, Linda, Storm, Kane, Kim, Ewoud en Amy) naar Schiphol gebracht. Dit voelde eigenlijk best apart, want nu zou het dan toch echt gaan gebeuren.

Toen we op Schiphol waren was Storm helemaal enthousiast, hij kon de grote vliegtuigen bekijken. We zijn daarom naar het panorama dak geweest! Hier hebben Storm en Kane heerlijk gespeeld. Na een uurtje kwamen ook Kim, Ewoud en Amy naar het panorama dak. Hier hebben de kinderen heerlijk gespeeld en konden de “grote mensen” eventjes gezellig kletsen.

Rond 5 uur liepen we richting de gate waar ik mijn bagage kon inchecken. Storm vroeg de hele tijd, ga je nu door de douana (lees douane). Dit was wel grappig, en hij vond allemaal wel interessant.

Toen was het uiteindelijk tijd om “afscheid” te nemen. Nog even stoeien met de kinderen, en natuurlijk een dikke knuffel en een kus gegeven. Toen was het tijd om afscheid te nemen van mijn ouders, zussen en zwager. Natuurlijk kunnen sommige mensen de ogen niet helemaal droog houden, en ik moest me sterk houden. Toen zei Amy tegen Kim: Niet huilen mama, Oom Daniel is maar een jaar weg. Heerlijk die opmerkingen van kinderen. Alleen beseffen ze nog niet hoelang een jaar is.

Toen ik door de douane ging nog eventjes gezwaaid naar mijn lieve familie, gegeten en toen het vaste ritueel: Schiphol Casino!! De eerste 10 minuten gingen slecht. Toen dacht ik nog 1 keer 20 euro aan muntjes. En warempel viel het balletje (ja mensen roulette) op de 23! En laat ik nou net mijn muntjes op 4 getallen hebben gezet, waaronder 23 :D. Toen was het tijd om uit te betalen en richting mijn vliegtuig te gaan.
Natuurlijk heb ik niet altijd geluk en had ik een vertraging van 1.5 uur. Maar mijn vervolg vlucht had gelukkig ook een vertraging van een uurtje. Dus dit ging allemaal prima.
Op schiphol nog een paar backpackers tegen gekomen die naar Australië ging. Dus wie weet kom ik ze nog tegen als ik in Australië ben

Toen ik dinsdag na een turbulente vlucht aankwam op OR Tambo, Johannesburg was het super druk. Je raad het al de paralympics waren afgelopen, dus de topsporters kwamen weer naar huis. Ik had nog even gepraat met een rolstoel basketballer, ze waren in de middenmoot geëindigd dus het kon beter. Hierna kon ik door de douane. Natuurlijk deden ze weer moeilijk dat ik een “overstay” had in 2010. Achja… het zal eens makkelijk gaan. Na een uur was ik dan eindelijk met mijn backpack en al bij mijn taxi. Mijn oude baas van Nova haalde mij op. We hebben even bij gekletst op het kantoor, en toen werd ik rond half 1 opgehaald door Suzette.
Bij haar huis aangekomen heb ik even rustig mijn kleding opgeruimd, even gekletst en toen even 2 uurtjes geslapen.
Woensdag ging ik even naar het Nova kantoor voor een kleine vergadering, hierna even dingen besproken over een auto kopen. Alleen word dit ook niet wat, want de persoon die de auto wou verkopen wil er veel te veel voor hebben en te weinig voor terug geven. Dus misschien dan toch maar naar Durban vliegen, met de Baz bus naar Port Elisabeth en dan daar een auto huren tot in Kaapstad en weer terug vliegen naar Pretoria. Maar ik heb nog genoeg tijd om hierover na te denken.
Rond 16 uur ben ik even naar mijn oude huisje gereden at Mackenziestreet. Het was weer leuk om het daar te zien. Werd nog even door Tertius uitgenodigd om wat te drinken bij zijn vrouw Lira en 2 zoons. Ik had nog een Nederlands kinderboek meegenomen als cadeautje. In 1 van hun studenten huizen heb ik nog een paar Nederlanders en Duitsers ontmoet. Ik mocht gelijk mee eten! Dus dat was ideaal. Later op de avond werd ik uitgenodigd om donderdag avond mee te gaan stappen bij Tiger Tiger.
Donderdag heb ik even een beetje uitgeslapen en ben ik even naar Nova geweest om te helpen. ’s Avonds ben ik uit eten geweest met Suzette en Charl, vervolgens ben ik naar Mackenziestreet geweest om gezellig met 18 personen te gaan stappen bij Tiger Tiger. En tot mijn grote verbazing was dit echt een geweldige club! Heb me er heel goed vermaakt en van de 18 personen waren er een stuk of 9 nederlands! Erg gezellig gefeest daar!

Vandaag heb ik een meeting gehad met Andries (een werknemer van Nova) en ik ga hem helpen met het verbeteren van zijn Nederlands, en hij helpt een beetje met mijn afrikaans!

Vanavond ga ik beach volleyballen met Charl en heel misschien daarna naar Oktoberfest op de duitse Universiteit!

Nou ik merk al dat ik weer te veel vertel. Mijn excuus!
De volgende keer zal ik korter schrijven!

Ik spreek jullie snel!
Groetjes uit het oh zo zonnige Pretoria, Zuid Afrika.

• 14 September 2012 - 16:26

Erwin:

Cool man, ik wil ook wel weer terug die kant op!

• 14 September 2012 - 16:50

Henriette:

Hallo.
    Leuk om jou reis verslag te volgen.
    Groetjes uit het regenachtige hardenberg.....

Jan & Henriette.

• 14 September 2012 - 16:54

Marloes :

Hé Daniel!

Wat leuk weer een verslagje! Zo te lezen vermaak je je prima :) Super!

Enjoy!

• 14 September 2012 - 20:04

Steve En Dineke:

Hoi Daniel,

Het is weer heel leuk om je verslag te lezen, daar genieten wij echt van!! Je hebt het weer erg gezellig volgens ons. Geniet er maar weer van.
    Liefs en een dikke kus,
    Dad en mam

• 14 September 2012 - 20:05

Linda:

hey bro,

leuk om weer wat van je te horen....gelukkig kunnen we ook whatsappen...lijkt net of je heel dicht bij bent...hier gaat alles goed, regenachtig....over twee weken begin ik met mijn nieuwe functie dus erg spannend allemaal.

liefs sis

• 14 September 2012 - 20:18

Ben:

Dat is een mooie start chef. Veel plezier verder en succes :-)

• 14 September 2012 - 21:21

Greetje:

Hoi Daniel!

Het lijkt me een geweldige belevenis en je staat er nog maar aan het begin van. Geniet met volle teugen en maak vooral veel foto`s!!
    Ga je goed!!
    Groetjes Greetje

• 18 September 2012 - 13:59

Jessica :

Heee Daniel!

Als ik me verveel (wat waarschijnlijk niet gaat gebeuren, maargoed) dan ga ik zeker de bus nemen naar jou toe! :P dan zie ik in iedergeval een stukje van Afrika1 heel veel plezier daar en doe voorzichtig! en tot een keer weer in Nederland!

liefss

• 01 Oktober 2012 - 22:13

Inge :

Hey Daniel,

Dacht laat ik eens even kijken of hij er al wat op heeft staan. En ja hoor,al een verslag wat alweer
    3 weken geleden geschreven is.....wat gaat die tijd toch snel! Zo te lezen heb je het erg naar je zin.
    Leuk hoor! ben erg benieuwd naar je volgende verslag en natuurlijk naar de foto's. Heel veeeeeel plezier daaro. (Heb je de tondeuse er al over heen gehaald of ben je een echte surfdude aan het worden,hihi)
    Groetjes Inge

Daniel

Leuk dat je op mijn profiel kijkt. In september 2009 ben ik voor mijn afstudeer project naar Pretoria, Zuid-Afrika afgereisd om daar tot en met januari 2010 een onderzoek te doen aan de energie consumptie in verschillende huishoudens. Hier heb ik de mensen geleerd hoe ze de energie consumptie kunnen verlagen en andere adviezen mbt het energieverbruik. Van dit project heb ik veel geleerd. mezelf ontwikkeld, maar ook een andere kijk op de wereld gekregen. Door dit avontuur is de liefde voor reizen is ontstaan. In januari 2012 ben ik mij gaan orienteren om een reis te plannen. 10 september 2012 begin ik mijn nieuwe avontuur. 3 maanden Zuid-Afrika staan op de planning, gevolgd door 9 maanden Australië. Hoe en wat kunnen jullie lezen op deze blog

Actief sinds 29 Juli 2009