Pretoria, Drakensberg, Durban - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Daniel Prior - WaarBenJij.nu Pretoria, Drakensberg, Durban - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Daniel Prior - WaarBenJij.nu

Pretoria, Drakensberg, Durban

Door: Daniel Prior

Blijf op de hoogte en volg Daniel

03 Oktober 2012 | Zuid-Afrika, Durban

Hallo Allemaal,
Het is al even geleden, maar ik begin helemaal te wennen aan “I will do that Just now” deze zin gebruikt iedereen hier, en betekend eigenlijk: ik doe het wanneer ik er zin in heb, of ik vergeet het gewoon.
Dus tja ik had niet echt zin om een blog te schrijven. Maar jullie willen natuurlijk ook gewoon weten wat ik allemaal mee maak. Nou hier komt het dan. Het is een hele lap tekst omdat het van 3 weken is. En ik best veel heb gedaan… Vanaf nu (3-10-2012) zal ik het lekker kort houden, aangezien het vooral chillen is ;)
Vrijdag 14 september had ik een meeting met Andries, een werknemer van Nova. Ik zou hem helpen met het vertalen van Engelse teksten naar het Nederlands. Ik dacht Jeej… Na die tijd heb ik hem niet meer gesproken :O..
Rond 18 uur zijn Charl en ik naar het beachvolleybalveld gegaan. Om onze krachten te bundelen! Dit was erg gezellig! En toch redelijk wat gewonnen! Het is zeg maar klein Ermerstrand! Welgeteld 1 veld. Het enige wat ik miste was ons tentenkamp en team 1 en 2 van Plezand!
Zaterdag 15 september had ik met een oude vriend (Mzi) afgesproken. Het was wel tof om hem weer te zien. Want Mzi en ik hebben in 2009-2010 een top tijd gehad in Pretoria! Gooi Nick erbij en we konden heel Zanzu aan! We zijn samen naar Mackenziestreet gegaan. En s’ avonds ben ik met de studenten naar Oktoberfest geweest! (ja dat doen ze hier in september!) Het was een super feest alleen een beetje jammer dat het de terugweg zo hard regende (ik heb toen maar besloten om illegaal te kamperen @ mackenziestreet.
De volgende dag was een beetje uislagen, naar huis gaan. Ik had een extra dag nodig om bij te komen, dus heb weinig gedaan, even naar Nova geweest. Kip Kerrie gekookt voor Suzette en Charl! Ze vonden dit erg lekker! En daar gaat het om.
De rest van de week heb ik een beetje gekeken wat ik wil zien tijdens mijn reizen.
Woensdag ben ik met 2 Nederlandse verzorging studentes mee geweest met hun stage. Ze gingen de straten op, om dakloze vrouwen condooms uit te delen en ze de gevolgen van aids etc uit te leggen. Ze hadden graag dat er een man mee zou gaan, dus ik bood mij aan. Een keer een andere ervaring!
Het weekend van 21-9 t/m 24-9 heb ik in een dorm @ mackenzie geslapen. Omdat het een lang weekend was zijn we vrijdag avond wezen stappen in Hatfield! Erg gezellig! Zaterdag zijn we naar Johannesburg gegaan om naar een soort van markt te gaan, vervolgens wouden we ook wat cultuur snuiven, dus zijn we naar Soweto gegaan om het oude huis van Nelson Mandela te bekijken! Indrukwekkend en leuk!
Zondag zijn we naar het voortrekkers museum geweest (aangezien de Nederlanders dat graag wouden zien) Mackenzie telt nu 3 Nederlandse dames (verzorging studentes), 3 Nederlandse jongens (ook wel de Co-tjes genoemd, Medicijn studenten) En 3 Duitse dames die Nederlands praten. Dus je kunt al gokken wat de voertaal is. (het lijkt wel 2009!)
Na het museum zijn we naar de Union Buildings geweest en hebben we heerlijk ge-chilled in het park! Hierna hebben we een duik in het zwembad genomen en zijn we naar Moyo’s geweest om afrikaans te eten!
Maandag zijn we gaan Hiken in Groenkloof! Dit was best leuk aangezien we verschillende dieren zijn tegen gekomen: Eddy Murphey’s (zebra’s) giraffen, springbokkies etc… Erg chill dus!
De rest van de week heb ik een beetje bedacht wat ik wil gaan doen tijdens mijn rondreis. Ik heb besloten om samen met Kasper, Niek en Jelte (de Co-tjes) naar Northern Drakensberg te gaan om van de natuur te genieten! Vrijdag zijn we gaan rijden. Dit duurde ongeveer 4.5 uur aangezien de weg vlak voor ons Hostel (Amphibackpackers) nogal wat potholes had (voor de mensen die deze term niet kennen, gaten in de weg) Maar het uitzicht was zeker de moeite waard!
Daar aangekomen hebben we heerlijk gegeten, veel biertjes gehad, zijn we in de jacuzzi, zwembad en weer in de jacuzzi gegaan! Heerlijk relaxen.
Zaterdag was het dan zo ver. We zouden vandaag de hike naar het Amfitheater gaan volbrengen. Het begon heel makkelijk op een betonnen pad. Maar dit duurde ook niet langer van 3 km. Hierna begon het echt hiken, op smalle paden, langs schuine en soms natte of met een klein ijs laag bedekte schuine rotswanden. (dit vind ik natuurlijk erg leuk!) uit eindelijk kwamen we bij een steile rotswand. Met allemaal grote en kleine los liggende rotsen. Toen zei onze gids… Ja nu gaan we hier omhoog!
Je moest de dames een zien kijken haha ;) Dit was een helling van meer dan 30% dus was best een leuke klim. Natuurlijk heb ik mijn Stava App aangehad tijden de hele tocht!
Je kunt de tocht bekijken op: (http://app.strava.com/hikes/23733037)
Toen we boven waren had je een uitzicht waar je U tegen zegt. Een rotswand met een vrije val van 1000-1500 meter ;) Heel gaaf! Dus dit vond ik een moment om een handstand aan het randje te gaan doen. Want ik ben wel een keer toe aan een nieuwe profiel foto ;)
Na onze lunch en handstand pauze zijn we langzaam naar de waterval gelopen. Hier was het dan tijd om de mannen van de jongens te onderscheiden. Of moet ik dit toch anders gaan verwoorden?
Het punt was: je zat op 3100 meter, dus het water op de rotsen is gewoon bevroren, en de plek waar je kan zwemmen is niet bevroren omdat het constant stroomt. Dus ik deed mijn zwembroek aan, sprong als een man het water in en kwam er uit als een…. Tja jongetje? Haha… Het was best koud water! Maar ik was blij dat ik het heb gedaan, want het was wel erg tof en een super uitzicht!
Hierna even lekker opdrogen en verder gaan met de hike. We moesten met touwladders (staaldraad) naar beneden. Dus dan kan je na gaan hoe stijl het was ;)
De tocht was ongeveer 16-17 km (aangezien ik bij een pauze mijn stava pauzeerde en soms vergat weer aan te zetten, weet ik het niet 100% zeker) Het was zeker de moeite waard, want wat een mooie natuur! En de slang die ik onderweg tegen kwam was natuurlijk ook een toppunt. Want wie mij kent weet dat ik niet zo goed op een aangegeven pad kan blijven lopen en altijd ergens een rots wil beklimmen, een handstand op deze rots wil maken of een stuk van de tocht wil afsnijden! Het was een top dag!
Zondag zouden de 3 Co-tjes weer naar Pretoria gaan, en ik zou nog 1 nacht blijven slapen omdat ik de volgende dag naar Durban zou gaan om te beginnen aan mijn rondreis! Omdat we ons verveelden hebben we nog even 1.5 uur gemountainbiked op mountainbikes waar je U tegen zegt. En dan bedoel ik niet dat ze er mooi uit zagen, goed waren afgesteld of wat dan ook. Je moet het zo zien, als je er op fietst maakt de fiets het geluid van een locomotief, De voorvertanding was scheef, dus een leuke uitdaging, vooral als je met 50 km/h van een berg af fietst en je ketting vliegt er af. Erg leuk allemaal. Maar uit eindelijk hoefde ik niet te betalen voor de huur! Goede deal dus!

Ik heb de eigenaar van de backpackers helemaal blij gemaakt met “Dutch House Music” en 300 gigabyte aan films ;) (dit resulteerde weer in gratis bier en een paar goede moppen!

Mijn weekend was helemaal top!
Ik ben nu in Durban aan het reizen met 2 Duitse dames die ik heb leren kennen in Drakensberg. ! van de dames was haar rijbewijs vergeten, en dan kun je moeilijk een auto huren. Haar thuisfront was aardig om het per koerier te versturen. Deze hebben we net opgehaald. En we zijn nu bezig om een auto te huren! (nu ik aan het typen ben, is het geregeld!)
Nu even kijken waar we naar toe gaan!

Ik lul weer veel te veel!
Nou over een maandje geef ik wel weer een update van al mijn avonturen!

Voor de mensen die het willen weten, mijn zuid Afrikaanse telefoon nummer is:
27 82 362 4516
Mijn Whatsapp werkt gewoon op mijn NL nummer. Aangezien internet hier duur of gewoon slecht is, reageer ik niet elke dag.
Groetjes en een kusje uit het zonnige Durban!

Foto’s komen op:
https://www.facebook.com/#!/media/set/?set=a.10151458877739097.585295.538879096

  • 03 Oktober 2012 - 15:38

    Gijs En Aniek :

    Hee Daniel,

    Wat leuk dat je verslagen schrijft van alles wat je meemaakt!
    Zo te lezen vermaak je je daar prima.
    Veel plezier en geniet ervan!

    Groetjes Gijs en Aniek

  • 03 Oktober 2012 - 21:09

    Steve En Dineke:

    Hoi Dan,
    Weer leuk om jouw verslag te lezen, je schrijft héél gezellig!! Geniet er maar lekker van!
    Liefs en een dikke kus

  • 03 Oktober 2012 - 21:09

    Steve En Dineke:

    Hoi Dan,
    Weer leuk om jouw verslag te lezen, je schrijft héél gezellig!! Geniet er maar lekker van!
    Liefs en een dikke kus

  • 03 Oktober 2012 - 21:10

    Steve En Dineke:

    Haha, sorry, 2 keer aangeklikt!!

  • 04 Oktober 2012 - 12:01

    Greetje:

    Hoi Daniël!

    Wat leuk om zo op de hoogte te blijven voor het thuisfront!
    Denk alleen dat ze de opmerking van handstand aan het randje van de afgrond niet heeeeel leuk vinden haha.....

    Wat een ervaringen allemaal, Geniet ervan!!!

    Carpe diem,

    Greetje

  • 06 Oktober 2012 - 19:11

    Elise:

    Hey Daniel,

    Wat een fantastisch reisverslag! Super om te lezen.
    Ik hoop dat je iedere week zulke geweldige avonturen zult meemaken, dat komt zo horen dik in orde ;)
    Je bent lekker actief bezig, geniet ervan!

    Groetjes
    Elise

  • 19 Oktober 2012 - 16:59

    Rolien:

    Hoi Daniel,

    Leuk om je reisverslag te lezen.
    Ik heb het vorige verslagnog niet gelezen, maar dat dat komt nog.

    Geniet van alle belevenissen.

    groetjes Rolien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daniel

Leuk dat je op mijn profiel kijkt. In september 2009 ben ik voor mijn afstudeer project naar Pretoria, Zuid-Afrika afgereisd om daar tot en met januari 2010 een onderzoek te doen aan de energie consumptie in verschillende huishoudens. Hier heb ik de mensen geleerd hoe ze de energie consumptie kunnen verlagen en andere adviezen mbt het energieverbruik. Van dit project heb ik veel geleerd. mezelf ontwikkeld, maar ook een andere kijk op de wereld gekregen. Door dit avontuur is de liefde voor reizen is ontstaan. In januari 2012 ben ik mij gaan orienteren om een reis te plannen. 10 september 2012 begin ik mijn nieuwe avontuur. 3 maanden Zuid-Afrika staan op de planning, gevolgd door 9 maanden Australië. Hoe en wat kunnen jullie lezen op deze blog

Actief sinds 29 Juli 2009
Verslag gelezen: 487
Totaal aantal bezoekers 24887

Voorgaande reizen:

10 September 2012 - 11 September 2012

Rondreis Zuid Afrika & Australie

02 September 2009 - 16 Januari 2010

Afstuderen in Pretoria

Landen bezocht: