Het is bijna zo ver! - Reisverslag uit Hardenberg, Nederland van Daniel Prior - WaarBenJij.nu Het is bijna zo ver! - Reisverslag uit Hardenberg, Nederland van Daniel Prior - WaarBenJij.nu

Het is bijna zo ver!

Blijf op de hoogte en volg Daniel

07 September 2012 | Nederland, Hardenberg

Hallo allemaal

Zoals de meesten van jullie wel weten ga ik binnenkort op een soort van vakantie.. Althans vakantie? Ik ga er een jaartje tussen uit om wat meer van de wereld te zien!

Ik vertrek maandag 10 september om 19:10 uur vanaf schiphol Naar mijn eerste bestemming Londen. Vervolgens zal ik overstappen in het vliegtuig die mijn naar Johannesburg, Zuid-Afrika zal brengen.

In Zuid-Afrika zal ik 3 maanden verblijven. Eerst in mijn vertrouwde omgeving (Pretoria) Hier zal ik wat werk verrichten bij mijn oude stage adres (Nova Institute). Hierna ben ik van plan om naar Durban te rijden, en zo verschillende stops maken in de dorpjes en steden langs de kust.

Wanneer ik in Port Elisabeth aan kom, zal ik mijn achterneef vergezellen en samen met andere vrijwilligers sportles geven aan kansarme kindertjes! Hier zal ik 2 a 3 weekjes verblijven. Vervolgens rij ik naar Mosselbaai om daar een paar pilsjes te gaan drinken met een oud klasgenoot van mij, die toevallig in die periode op vakantie is bij zijn tante!

Hierna zal ik via kaapstad, stellenbosch, bloemfontein weer naar Pretoria reizen. (dit alles binnen 3 maandjes)

Hierna begint het echte grote avontuur, namelijk AUSTRALIË!! (en omgeving)
Dit is natuurlijk best spannend, aangezien ik hier nog nooit ben geweest en alleen aan het reizen ben. Hier moet ik dus vanalles nog gaan regelen, maar dat is voor latere zorg.

De eerste 3 maanden heb ik een beetje globaal gepland, er kan vanalles veranderen. Maar het rondje wat ik net heb genoemd moet het ongeveer gaan worden!

Dus nu staan mij nog een paar dingen te doen:
- Gedag zeggen tegen mijn familie en vrienden (is al gebeurd op het afscheidsfeestje maar toch)
- afscheid nemen van de Nederlandse cultuur, klimaat etc (dat laatste mis ik niet!)
- mijn backpack in pakken. (hoe past alles er in? geen idee, zien we morgen wel)

Wat neem je allemaal mee op reis? Tja een paar boxershorts, slippers en een zwembroek? Zo begin ik al bijna te denken.

Maar lieve vrienden en familie, ik zal jullie missen, we houden contact en tot over een jaar!!


  • 07 September 2012 - 20:15

    Linda:

    Lieve broer,

    ik vind het geweldig dat je een wereld reis gaat maken maar ook enorm spannend. Ik hoop dat je het er enorm naar je zin zult hebben....en als het even tegen zit zijn wij hier om met je te skypen ( dit moet ik nog wel even installeren)
    Morgen gaan we nog even lekker bbq-en en er een gezellige avond van maken, de jongens hebben er al zin in lekker "donder"jagen met een favoriete oom!

    lieverd ik zal je enorm missen maar geniet, zoiets doe je maar 1 keer in je leven!

    hou van je

    liefs linda

  • 07 September 2012 - 20:15

    Linda:

    Lieve broer,

    ik vind het geweldig dat je een wereld reis gaat maken maar ook enorm spannend. Ik hoop dat je het er enorm naar je zin zult hebben....en als het even tegen zit zijn wij hier om met je te skypen ( dit moet ik nog wel even installeren)
    Morgen gaan we nog even lekker bbq-en en er een gezellige avond van maken, de jongens hebben er al zin in lekker "donder"jagen met een favoriete oom!

    lieverd ik zal je enorm missen maar geniet, zoiets doe je maar 1 keer in je leven!

    hou van je

    liefs linda

  • 08 September 2012 - 10:37

    Simone:

    Hey Daniel!

    Wat een super leuke reis heb je voor de boeg! En echt leuk dat je daar allemaal bekenden kan bezoeken. Zelf ga ik waarschijnlijk ook een jaar ertussenuit. Ik ga waarschijnlijk afstuderen in Amerika, dus als je nog een verlenging wilt maken, kun je bij mij op bezoek komen ;) Heel veel succes met je backpack inpakken en van je lieve familie en vrienden afscheid nemen. Een hele goede reis! Ik ben benieuwd naar de volgende verslagen en avonturen!
    Baie pret!

    Groetjes Simone

  • 08 September 2012 - 12:32

    Tamim:

    Daniel kerel ik wens je veel plezier, succes en uiteraard sterkte bij je reis! Hoop snel updates over je te lezen.

    Groet Tamim

  • 10 September 2012 - 00:25

    Harry:

    He Daniel,

    Veel succes met dit avontuur en een goede reis! Maak maar mooi wat foto's en filmpjes :). Lijkt me mooi!

    Groet, Harry

  • 10 September 2012 - 11:57

    Marissa:

    Heel veel plezier en succes met dit mooie, grote avontuur! :)
    Ik ben erg benieuwd naar al je verhalen en foto's! Ik ga je zeker volgen :)

    Hele goede reis! & Geniet van alle mooie avonturen! :)

    Liefs Marissa

  • 10 September 2012 - 13:03

    Elise:

    Ha Daniel,

    Veel plezier in het verre Afrika. Hoop dat wanneer je dit leest, je een goede reis hebt gehad en inmiddels lekker aan het genieten bent van de zuid-afrikaanse cultuur.
    Leuk dat je ook sportlessen gaat geven! geweldig initiatief hoor.

    Vooral genieten en natuurlijk af en toe achter de pc voor een leuk reisverslag ;)

    Groeten van Elise

  • 10 September 2012 - 13:32

    Jacqueline:

    Hi daniel,

    Heel veel plezier in t komende jaar en k zal je verhalen volgen.
    Veel succes met t reizen.

    Liefs jacqueline

  • 10 September 2012 - 22:33

    Linda:

    Hey Broer,

    als je dit leest ben je waarschijnlijk op de plek van bestemming! Vandaag was een super leuke dag we hebben er enorm van genoten.
    De jongens snappen er niks van en denken dat je er zo weer bent....Storm vroeg in de auto al komt oom Daniel volgende week weer thuis???

    Geniet er van, en hou je goed daar!!

    dikke kus van je grote zus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daniel

Leuk dat je op mijn profiel kijkt. In september 2009 ben ik voor mijn afstudeer project naar Pretoria, Zuid-Afrika afgereisd om daar tot en met januari 2010 een onderzoek te doen aan de energie consumptie in verschillende huishoudens. Hier heb ik de mensen geleerd hoe ze de energie consumptie kunnen verlagen en andere adviezen mbt het energieverbruik. Van dit project heb ik veel geleerd. mezelf ontwikkeld, maar ook een andere kijk op de wereld gekregen. Door dit avontuur is de liefde voor reizen is ontstaan. In januari 2012 ben ik mij gaan orienteren om een reis te plannen. 10 september 2012 begin ik mijn nieuwe avontuur. 3 maanden Zuid-Afrika staan op de planning, gevolgd door 9 maanden Australië. Hoe en wat kunnen jullie lezen op deze blog

Actief sinds 29 Juli 2009
Verslag gelezen: 318
Totaal aantal bezoekers 24887

Voorgaande reizen:

10 September 2012 - 11 September 2012

Rondreis Zuid Afrika & Australie

02 September 2009 - 16 Januari 2010

Afstuderen in Pretoria

Landen bezocht: